/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan Fjerner man PU skum fra Hænderne
Fra : pk2dk99
Vist : 11871 gange
200 point
Dato : 22-05-11 15:54

Hejjjj

Venligst hjælp. Hvordan fjerner man pu skum fra hænderne? Jeg har prøvet med benzin, nail lak fjerne, varm vand med sæbe men det hjælper ikke.
venligst hjælp mig, Skum sidder fast i hud
mvh
Pk2dk99

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-11 16:00

Man tager da handsker på inden man bruger pu skum,

har du prøvet Svarfega?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-11 16:02

Hvis du får PU skum på hænderne - så brug fint sandpapir... hvor svært kan det være.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-11 16:05

Pur7 Cleaneren snvendes til at fjerne ikke hærdet PU skum
fundet her:
http://www.tec7.dk/produkt-sortiment/produkter.aspx

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-05-11 16:10

Asetone, fjerner det i en håndevending.
Bruges også til rengøring af værktøjet.Men vel at mærke,MED DET SAMME,efter brug.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 210 point
Dato : 22-05-11 16:30

1. det skal slides af
2 det plejer at tage et par dage

du kan vælge at bruge sand og opvaske middel e.lign og så lægge hænderne i blød (brunsæbe vand/sæbespåner) og så igen sand/sæbe

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 17:29

Acetone (måske) ellers mekanisk. Dvs slides af ellers kniv, sandpapir og den slags hårdhændede metoder. Får du det på tøj, er det bare ærgeligt. Det kommer IKKE af.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-11 17:33

Læs brugsanvisningen. Der står at uhærdet skum er meget usundt for huden. Derfor skal der handsker på.

Når det er hærdet og huden var ren uden fedtlag , så sidder det fast. *acetone kan blødgøre det, når det sidder længe. Men det er også så usundt at du hellere skal lade være.

De yderste hudsæller er døde og fornys løben de indefra, så det falder af med huden i løbet af et par dage. Populært siger man at det slides af.

Opblødning af huden i godt varmt sæbevand, kan fremme løsning af overhudsceller. Så rotws råd er ikke så dårligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-11 18:17

Nu er det for sent.

Men jeg kender en der landede på intensiv idet han fik det skidt ind i en rift i hånden, og han slog ud over hele kroppen.
PU lim og skum skal også bruges med åndedrætsværn, selv om det faktisk ikke lugter af noget særligt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-11 05:25

en anden "sjov" ting som håndværker må man ikke bruge pu-skum olign uden man har været på kursus i nettop pu-skum

men som privat kan man bare gå ned og købe det uden videre

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 07:18

brug en vinkel fræser, den tager næsten alt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-05-11 09:23

Smør hænderne ind i fedt/margarine/spiseolie og lad det sidde en times tid eller tre, Smør nyt på når det første er suget ind. Til sidst kan du lirke det af med neglene - og brug handsker og udluftning næste gang. Undgå brun sæbe; det er for skrapt til alt andet end penselrensning og fjernelse af olie- og alkydmaling.
vh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-05-11 10:19

Tak for svaret rotw. jeg har prøvet alt men det hjælper ikke. jeg må nød til vent