/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
oversættelse af en opskrift
Fra : bente64
Vist : 5174 gange
100 point
Dato : 22-05-11 11:12

Jeg mangler lidt hjælp til at oversætte denne opskrift:

7 eggs, separated

3/4 cup (150 g) sugar

Pinch of salt

1 cup (150 g) self-rising flour

Filling & Frosting:

1-1/4 cups (300 ml) milk

1/4 cup (25 g) cornstarch

1/4 cup (50 g) sugar

1 egg yolk

1 cup plus 2 tablespoons (250 g) butter

9 oz. (250 g) semisweet chocolate

Scant 1/2 cup (50 g) unsweetened cocoa powder, sifted
Directions
Grease and flour baking sheets.
Preheat oven to 425°F (220°C).
To make cake, put egg yolks, half the sugar and salt into a medium bowl.
Beat until pale and creamy, 5 to 10 minutes with an electric mixer.
Beat egg whites until stiff; beat in remaining sugar.
Fold into egg yolk mixture.
Sift flour over egg mixture and fold in.
Spread batter evenly in six 10-inch (25-cm) rounds on prepared baking sheets.
Bake 5 to 7 minutes or until a wooden pick inserted in center comes out clean.
Cool on racks.
To make filling and frosting, mix a little milk with cornstarch in a medium bowl.
Heat remaining milk with sugar in a small saucepan.
Stir hot milk mixture into blended cornstarch.
Return to heat and bring to a boil, stirring constantly.
Stir in egg yolk quickly and thoroughly.
Return mixture to bowl; cool.
Cream butter until soft then beat into cooled cornstarch sauce a spoonful at a time.
Melt 2 oz.(50 g) chocolate in a double boiler over low heat.
Beat into cornstarch mixture with cocoa powder.
Spread chocolate cream over cake rounds, placing one on top of the other.
Cover top and sides of cake with chocolate cream.
Refrigerate until set.
Melt remaining chocolate and spread evenly over cake.

Hvad er:
Cornstarch?
Self-rising flour?
Semisweet chokolate?
Forskellen på beat og stir?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-05-11 11:21

brug google eller lån et program på biblioteket
My Mangler Just help that oversætte this Opskrift:

7 æg, der er adskilt

3 / 4 kop (150 g) sukker

Knivspids salt

1 kop (150 g) selvstændig stigende mel

Påfyldning & Glasur:

1-1/4 kopper (300 ml) mælk

1 / 4 kop (25 g) majsstivelse

1 / 4 kop (50 g) sukker

1 æggeblomme

1 kop plus 2 spiseskefulde (250 g) smør

9 ounce (250 g) halvsød chokolade

Ringe 1 / 2 kop (50 g) usødet kakaopulver, sigtet
Retninger
Fedt og mel bageplader.
Forvarm ovnen til 425 ° F (220 ° C).
For at gøre kagen, satte æggeblommer, halvdelen af ??sukker og salt i en mellemstor skål.
Beat indtil bleg og cremet, 5 til 10 minutter med en el-mixer.
Beat æggehvider, indtil stiv, og fik i den resterende sukker.
Fold ind æggeblomme blandingen.
Sigt mel over æggemassen og fold i.
Spred dejen jævnt i seks 10-tommer (25-cm) runder på tilberedt bageplader.
Bag 5 til 7 minutter, eller indtil en træ pick indsat i midten kommer ren.
Cool på stativer.
For at gøre fyldning og frosting, bland lidt mælk med majsstivelse i en mellemstor skål.
Varm resterende mælk med sukker i en lille gryde.
Rør varm mælk blandingen i blandet majsstivelse.
Retur til varme og bring det i kog under konstant omrøring.
Røre i æggeblomme hurtigt og grundigt.
Retur blandingen skål, kold.
Fløde smør indtil de er bløde derefter slå ind afkølet majsstivelse sauce en skefuld ad gangen.
Smelt 2 ounce (50 g) chokolade i en dobbelt kedel over svag varme.
Beat i majsstivelse blandet med kakaopulver.
Spred chokolade creme over kagen runder, markedsføring oven på den anden side.
Cover top og sider af kage med chokolade creme.
Opbevares i køleskab indtil sæt.
Smelt resterende chokolade og fordeles jævnt over kagen.

What is:
Majsstivelse?
Selvstændig stigende mel?
Halvsød chokolade?
Forskellen the beat and røre?

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 22-05-11 11:28

det gav da svar på hvad cornstarch er: majsstivelse, men hvad er selvstigende mel?...Ville nok selv oversætte det til selvhævende mel, men hvad er det?
Nej jeg har prøvet en google oversættelse men det hjælper bare ikke. Jeg ved godt at semisweetchokolate betyder halvsød chokolade, men hvad er halvsød? jeg plejer at skelne på cacao indholdet og ikke sukkerindholdet, så er der nogen der har et bud på hvad jeg skal købe af chokolade?
og mangler stadig en definition af forskellen mellem beat og stir

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-11 11:31

Hvad er:
Cornstarch? Maizena
Self-rising flour? Det er det problematiske i amerikanske/engelske opskrifter; det er en mel med hævemiddel i, dvs. en mel med gær.
Forskellen på beat og stir? Beat = pisk stir = ved i
Semisweet chokolate? "mellemsød" chokolade dvs. ikke bitter

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-05-11 11:31

undskyld, jeg mener "vend i"

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-05-11 11:32

PS: eller bagepulver (melet)

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-05-11 11:34

Prøver lige at regne på mel/bagepulvermængde

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-11 11:34

Self-rising flour er selvhævende mel, det er vist ikke så almindeligt herhjemme, men man kan jo bruge bagepulver.

Semisweet chokolate, mellemsød chokolade. Det udryk bruger vi heller ikke, men til madlavning bruger man jo bedst chokolade med et kakaoindhold på mindst 60 hvilket er lidt mere end en Guldbarre.

Cornstarch er majsstivelse...............I en kage ? Om ikke andet kan man lære noget nyt

Beat and stir.
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_difference_between_beat_and_stir

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-11 11:36

Citat
Prøver lige at regne på mel/bagepulvermængde

Det er 11-12 tsk. pr. kilo mel.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-05-11 11:36

1 ½ tsk

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-05-11 11:38

Lad os vide, hvordan den blev

Jeg er vant til at læse/bruge udenlandske opskrifter, så bare spørg en anden gang.

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 22-05-11 11:42

Tak for svaret frieda.
og tak til alle for hjælpen. glæder mig til at smage den. Det er en kage der hedder Prince regent cake på engelsk. kender den ikke på dansk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-11 11:44

Citat
Lad os vide, hvordan den blev

Den bliver vist temmelig solid med de ingredienser..........

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-05-11 11:52

"Kun" tre stjerner

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-05-11 11:56

En tilføjelse om det selvhævende mel, der er også ca ½ tsk salt pr 150 gram mel i, så (måske ikke så relevant i din kage), der skal mere salt i bagværket.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-05-11 12:12

Der er allerede salt i opskriften pga. af chokoladen .
Jeg tror ikke, det er en god ide at putte mere i.