/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Hvem skal betale for vandudstyr
Fra : Dulcona
Vist : 1729 gange
100 point
Dato : 21-05-11 15:36

Hvis man bor til leje i et parcelhus, og der i kontakten står, at udlejer ikke leverer vand til lejemålet, men udlejer betaler vandafledningsafgift, hvem skal så betale vandværket for den faste afgift og målerleje - Udejer eller lejer??

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-11 16:16

Citat
at udlejer ikke leverer vand til lejemålet

Udlejer lægger installationen til, da det er en fast del af bygningen og dermed af lejemålet, og dermed udlejers ansvar at sørge for der er i orden.

Men afgiften til vandværket for at levere vand og for selve forbruget er lejers egen udgift.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 21-05-11 17:04

Tak Dova. Det ville jeg også mene. Men hvad så med El måler, kunne man jo med rette spørge...?
Sp er ikke aktuelt, men en elmåler er jo også en fast del af bygningen og dermed af lejemålet, men det er da altid lejet der betaler for den. (så vidt jeg ved)

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 22-05-11 09:09

elmåleren er også elselskabets og det er det man betaler leje af (fast afgift)

Godkendelse af svar
Fra : Dulcona

Dato : 25-05-11 03:46

Tak for svaret dova.