/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
18.000
Fra : Better-known
Vist : 681 gange
400 point
Dato : 21-05-11 10:54

Hvis man ikke indløser sit jagttegn, så mister man retten til at være i besiddelse af jagtrifler og til at opbevare ammunition i sin husstand. Cirka 18.000 danske jægere har endnu ikke betalt for deres jagttegn, og politiet har udsendt rykkere.

Hvordan kan man glemme det ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-11 11:04

Af samme grund som billister får en fartbøde.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-05-11 11:07

Det siger vel bare noget om jægere og deres generelle mentale kapacitet

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-05-11 15:30

Hej B-K.

Jeg læste godt artiklen i Hunters Magazine.
Jeg nægter at tro det er af glemsomhed, at jægerne ikke får betalt. Næææe, jægerne husker såmænd meget godt. De husker ganske udemærket datoerne - d. 16. maj, den 1. sept - og de husker også d. 1. okt. Og som regel husker de de også solopgang- og solnedgangstiderne. Jeg tror svaret skal søges i ligegyldighedens tegn.

Jagttegnet er en handelsvare i lighed med andre ting man køber. Betalingfristen skulle være 1. marts, og dem som havde betalt, kunne få deres jagttegn tilsendt pr. 1 april - og dem som ikke havde betalt - jaaae, de kunne få en ren røv at trutte i. Hvor mange jægere tror du så der "glemte" at indbetale jagttegnet.

Iøvrigt Better-Known, jeg tror din popularitetskurve er ret dalende

Mvh.
HH
Husker altid at betale mit jagttegn, da mine sure regninger er tilmeldt PBS

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 400 point
Dato : 21-05-11 15:30

Citat
Det siger vel bare noget om jægere og deres generelle mentale kapacitet

- nej Korto, men dit "indlæg" siger uhyggeligt meget om dig...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-05-11 16:31

Citat
Iøvrigt Better-Known, jeg tror din popularitetskurve er ret dalende ;-)

På ingen måde, han er da en sjov lille mutant.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 21-05-11 16:49

Vel talt, Bimse Wimse. Du er en klon af BB1.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-05-11 19:14

Det kunne jo også være at en del af jægerne er ramt af krisen og ikke kan betale. Som så mange andre.

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 21-05-11 20:05

Det er muligt granner01, men hvis man ikke indløser jagttegnet, må man ikke være i besiddelse af riffel og div. jagtammo. Derfor denne simple læresætning: Ingen arme - ingen småkager.

Hvad med dig Bimse Wimse, har du indløst dit jagttegn - eller har du aldrig taget noget ?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-05-11 10:23

Stik nu de 400 points ind på kontoen og luk tråden

Mvh
Bw

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 22-05-11 12:33

Bimse Wimse, nu er du igen rundforvirret - lad det nu ikke blive en vane. Jeg kan ikke overføre pointene til mig selv. Bimse dog, hvordan synes du selv det går ?

Godkendelse af svar
Fra : Better-known

Dato : 23-05-11 09:24

Tak for svaret Stouenberg.

En særlig tak til dig Bimse Wimse. Desværre Bimse, der var ikke point til dig- men prøv igen en anden gang. Husk på, en blind høne kan også finde korn.