/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
MS virus
Fra : sannehs
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 20-05-11 21:45

Hej
Jeg har fået en grim virus - et såkaldt virus-program "MS-tools", vil have jeg købe deres virusprogram - jeg kan ikke få lov til noget som helst!! Læser indlæg fra anden bruger med samme problem - også svaret fra en O.V.N. der giver gode anvisninger..... de virker bare ikke for mig?? Han siger jeg skal starte min pc i fejlsikret tilstand (tryk F8), det får jeg intet ud af. Jeg har Vista?
Nogle bud?
Mvh Sannehs

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-11 21:51

Du kan gå ind på denne side

http://www.malwarecheck.dk/

Og oprette dig som bruger -det er gratis - så hjælper de dig til at få renset din maskine

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-11 00:54

Desværre Nordsted1 Malwarecheck har ikke kapacitet til at rense Windows computere mere, en af deres dygtige supportere er gået på pension og resten har ikke tid til den opgave, de henviser til Spywarefri som også er eksperter i at rense computere, også gratis hjælp i det forum: http://www.spywarefri.dk/forum/
Angående at starte Windows i fejlsikret tilstand så er det samme metode uanset hvilken Windows version du har, tryk på tasten F8 oppe i øverste række, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt og sørg for at trykke med det samme der er noget at se på skærmen, inden Windows begynder at indlæse, så kommer en sort skærm hvor du blandt flere muligheder kan vælge Fejlsikret med netværk, jeg tror det er den jeg har nævnt, det plejer jeg at anbefale, du vælger linje med piltaster og trykker på Enter når den rigtige linje er markeret, så indlæses de vigtigste Windows drivere og der kommer et skrivebord frem med lav opløsnig og der står Fejlsikret i alle 4 hjørner af skærmen, i fejlsikret tilstand er det kun det allermest nødvendige som er startet og du kan nu åbne dit antivirus program og opdatere det før du scanner, fik du også forslag om Malwarebytes Antimalware? Hent Free versionen når du er i fejlsikret med netværk og scan med den også, husk at opdatere inden du scanner:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
enten trykker du på en forkert tast eller det varer for længe inden du begynder at trykke, alle Windows computere kan starte i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-11 00:59

Citat
starte min pc i fejlsikret tilstand (tryk F8), det får jeg intet ud af.

1. Vil det sige at du har været i fejlsikret tilstand?
2. Og du har opdateret og scannet med dit antivirusprogram og fjernet det den fandt?
3. Og du har hentet, installeret, opdateret og scannet med Malwarebytes Antimalware, ladet programmet fjerne det den fandt og ikke fået den virus ud endnu?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-11 07:24

Hvis du får lov til dit for din grimme virus, så lav en systemgendannelse til før du fik den ind. På den måde får du en pc der starter op som om den ikke var der. Nu skulle du gerne kun scanne for snavs og fjerne den. For den ligger jo stadig på din pc men er bare ikke aktiv.

Godkendelse af svar
Fra : sannehs

Dato : 23-05-11 16:42

Tak for svaret o.v.n..
Det lykkedes mig i mellem tiden at rense pc ved at følge din brugsanvisning til anden bruger - 1000 tak ; - )
Jeg er lidt utryg ved at bruge netbank på den pc nu - hvad siger du?
Mvh Sannehs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-11 22:39

Hvis du er utryg ved at bruge netbank, så er der kun en vej: Ind på Spywarefri forum og opret dig som bruger, det er gratis og det er eksperter som har nogle gode værktøjer som de beder dig bruge og sende resultatet til dem, når de så har erklæret computeren ren - så er den ren med garanti, den er måske allerede ren nu men vi kan ikke give en garanti fordi ingen af os har set resultatet efter de scanninger du vil blive bedt om at udføre.
Den ultimative rensning af computeren er at formatere og lægge Windows ind igen (husk sikkerheds kopiering af dine filer) den metode kaldes også At give op, vi mennesker er ikke skabt til at give op, så på med vanten og ind på Spywarefri så du kan sove rolig uden at nogen tømmer din bankkonto, det vil faktisk være ret vanskelig at logge på din netbank med NemID men intet er uladesiggørelig.
Den størte trussel er at din computer bliver brugt af banditter til at sprede spam og virus til andre computere, det kan i værste fald føre til at din internet forbindelse bliver lukket, det at din computer bliver brugt af andre er langt mere sandsynlig end at nogen tømmer din bankkonto.
Tak for accept af mit indlæg

Kommentar
Fra : sannehs

Dato : 27-05-11 09:11

Hej O.V.N
Mange tak for dit svar - det vil jeg straks gøre.
Mvh Sanne