/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Passwords til mapper
Fra : sfl17
Vist : 781 gange
40 point
Dato : 20-05-11 18:38

Hvordan "krypterer" man i Windows 7 - altså opretter koder/passwords for filer eller hele mapper..?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-05-11 18:47

Nu skal du lige holde dig til en ting, vil du kryptere eller vil du give mappen kodeord?

Hvis du vil kryptere mappen og indholdet så kan windows 7 gøre det for dig. Højre klik på mappen, vælg egenskaber. På første faneblad vælger du avanceret og så vinger du krypter mappen af.

Hvis du vil have kodeord på mappen skal du ud og have fat i et tredje part software, men jeg vil ikke anbefale at du sikre mappen med kodeord da det bliver meget svært og skaffe sig adgang hvis man glemmer kodeordet.

Hvad er formålet med den sikring du gerne vil ha' og hvad er dit setup, computere, brugere netværk?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-05-11 18:51

Hvis du skal bruge en kode til mapperne, så prøv denne: http://www.lockfolder.net/

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-05-11 19:08

Ved faktisk ikke om ovenstående virker mere, men det her gør: http://descargar.traducegratis.com/da_soft_v_i34852/FOLDER-LOCK.htm

Clou

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-05-11 19:49

EncryptOnClick Freeware
http://www.2brightsparks.com/freeware/

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 20-05-11 21:12

Webnoob -> Idéen er egentlig bare at kunne udstyre enkelte mapper eller filer med et kodeord, således at private dokumenter kan sikres. Jeg aner nok ikke, hvad kryptering er, er jeg bange for?

Clou .-> Folder Lock ser ud til at virke, men koster nogle penge at aktivere. Findes et lignende kodeordsprogram som freeware?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-05-11 21:30

Hvis der er flere bruger på den samme computer er det jo nok at holde de "vigtige" filer uden for den delte mappe.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 40 point
Dato : 21-05-11 00:19

Citat
Idéen er egentlig bare at kunne udstyre enkelte mapper eller filer med et kodeord, således at private dokumenter kan sikres. Jeg aner nok ikke, hvad kryptering er, er jeg bange for?

Citat
EncryptOnClick Freeware
http://www.2brightsparks.com/freeware/

Klarer begge ting i samme vending
http://www.gratisimage.dk/image-7B4B_4DD6ED73.jpg

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-05-11 09:34

Interessant læser lige med
hilsen Steen

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 22-05-11 11:46

Helt ok, Steen.

Fungerer rigtig fint med krypteringsprocent, når man laver passwords, og så er det endda gratis. Et rigtig godt tip alt i alt. Genial software

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 22-05-11 11:49

Tak for svaret nomore.