/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Åhhh hvor er det kommunalt
Fra : Dulcona
Vist : 817 gange
10 point
Dato : 19-05-11 10:27

Jeg har dd modtaget en mail fra en god ven, som arbejder i det kommunale regi / jobcenter. Jeg gengiver her teksten i mailen med en anonymisering af den. Man tror det er løgn, men det er faktisk den gruopvækkende virkelighed.

Han skriver:
Citat
Jeg vidste jo godt at kommunalt = sløvt. Men nu er jeg altså selv blevet en integreret del af det: Først i dag er det gået op for mig, at der er fejl på telefonernes lokalnumre. Ledninger var stukket i forkerte stik i samleboksen på etagen – da vi flyttede ind her i xxxxgade d. 1. Marts.

Det har slet ikke generet mig, at være opkaldsfri i 12 uger. Men det uhyggelige ved tilstanden er egentlig, at hverken mit rigtige eller kollegaens lokalnummer har fået et eneste opkald i 12 uger, så han er hermed også afsløret i heller ikke at lave en skid.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-05-11 10:41

- så har de da ikke lavet nogen ulykker i den tid...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 19-05-11 10:41

Fik ved samme lejlighed prisen for administration af henvendelser fra borgerne.
1. Brev: 110 kr.
2. Tlf: 40 kr.
3. Digitalt: 3 kr

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 19-05-11 14:38

Det er meget tankevækkende at ingen opdager en manglende telefonlinie i 12 uger.
Har de i det heletaget været på arbejde. ?
Lønnen sendes jo automatisk.

IH - hvor er det kommunalt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-05-11 15:07

Helt og aldeles dumt. Det er kommunen som står for de forbandede telefoner, men skidt, det er borgernes penge der går til den slendrian.

En anden historie: Efter sygdom nåede jeg ikke i arbejde inden de 60. Jeg valgte efterlønnen som 60 årig, blev nærmest tvunget til det. Men der var 5 uger til jeg blev 60 og dem måtte jeg ikke gå ledig. Jeg blev sendt i praktik, kommunen betalte til den skole jeg kom i praktik på. Der var 6 kursister i klassen, der var 2 ansatte lærere i klassen og vi var 4 praktikanter (lærere). Hver elev havde en lærer. Og det betalte kommunen for. I 4 uger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-05-11 15:34

De beviser bare igen,at der ligger en stor rationaliserings-gevinst,klar til "indfrielse".

Det er heller ikke mit indtryk,at de har fundet ud af at,overdreven kaffe indtagelse,faktisk er usund.

Hvis alle knoklede,som en murersv.,var mange problemer løst,her i DK.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-05-11 15:41

Så må de da have fået lavet en masse arbejde i de 12 uger, når nu de ikke er blevet forstyrret af telefonerne. ;)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-11 16:31

Citat
da vi flyttede ind her i xxxxgade d. 1. Marts.

Skulle vel aldrig være Vindegade i Odense.......det er et hul som allerede har været under kraftig kritik i dagspressen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-11 16:49

Tja... der er en årsag til at kommunalt ansatte ikke må bruge træsko .... de slår rødder

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-05-11 17:22

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 19-05-11 18:52

Nej Luffe. Det var ikke Vindegade i Odense. Grunden til at jeg holder den anonym er, at jeg ikke har fået lov til at sprede den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-11 20:15

Citat
Grunden til at jeg holder den anonym er, at jeg ikke har fået lov til at sprede den

Jeg er klar over at de offentligt ansatte skal holde kæft, men de må jo ikke engang brokke sig offentligt hvis der mangler et viskelæder
Det gamle jobcenter i Odense fungerede bedre, men huslejen var for dyr.

Der var dog kun en 2 mbit internetforbindelse til samtlige computere, hvilket OGSÅ gjorde det umuligt at finde et job

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 20-05-11 05:45

Som noget nyt, skal de i tilfælde af sygdom HVER dag ringe til deres leder. Hvis ikke vedkommende træffes, ringer den ringe tilbage senere....HVER DAG. Det er f.g.m groft. Gu ved hvornår det bliver indført på det private arbejdsmarked?

Kommentar
Fra : molped

Dato : 20-05-11 06:44

"Det er heller ikke mit indtryk,at de har fundet ud af at,overdreven kaffe indtagelse,faktisk er usund."

Det beskytter dog mod visse kræftformer:

http://www.dr.dk/sundhed/Forskning/2009/1221153457.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-11 08:54

Citat
Som noget nyt, skal de i tilfælde af sygdom HVER dag ringe til deres leder.

Det er for groft, det at nogen ansatte fuldt ud bruger deres "tilladte" kvote af sygedage skal da ikke gå ud over alle andre.
Min gamle chef vidste at når jeg meldte mig syg så VAR jeg syg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-11 15:28

Dulcona

Jeg ved så ikke "hvem" det er du kalder "   Åhhh hvor er det kommunalt" .... er det personen, som du har fået e-mailen fra eller er det kommunen?

[/citat]
Det har slet ikke generet mig, at være opkaldsfri i 12 uger. Men det uhyggelige ved tilstanden er egentlig, at hverken mit rigtige eller kollegaens lokalnummer har fået et eneste opkald i 12 uger,
[/citat]

Citat
Som noget nyt, skal de i tilfælde af sygdom HVER dag ringe til deres leder. Hvis ikke vedkommende træffes, ringer den ringe tilbage senere....HVER DAG.

Det er da ikke noget nyt, at man skal ringe hver dag, for at sygemelde sig, når man er på kontanthjælp. Desuden er det pålagt sagsbehandleren i jobcentret at kontakte de klienter, der ikke møder/ringer til aftalt tid.
Duede telefonen ikke hver vej opkald/indkald ?

12 uger før det går op for personalet at telefonen ikke virker ... er alle ansat i aktivering???

Er det ikke teleudbyderen, der har ansvaret for, at det skal virke?

Nu har de i jobcentret siddet på deres flade i 12 uger uden at gøre noget er de i "aktivering" ?

Det kunne være en stor griner, hvis det var en person, som havde fået et praktikjob med tilskud fra kommunen, som havde været med til at installere det "nye" system. Han/hun har tænkt "nu tager jeg r.... på det jobcenter

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-11 15:36

Der gik noget galt i et citat

Citat
Det har slet ikke generet mig, at være opkaldsfri i 12 uger. Men det uhyggelige ved tilstanden er egentlig, at hverken mit rigtige eller kollegaens lokalnummer har fået et eneste opkald i 12 uger,

Jeg er stadig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-11 17:10

Citat
Det er da ikke noget nyt, at man skal ringe hver dag, for at sygemelde sig, når man er på kontanthjælp. Desuden er det pålagt sagsbehandleren i jobcentret at kontakte de klienter, der ikke møder/ringer til aftalt tid.

ans, den har Du helt misset, det er de ansatte der skal ringe ind hver dag i sygdomsperioden, f.eks i de 3-8 dage en influeza varer.
Kontanthjælpsmodtagere skal på helt sædvanlig vis ringe ind første sygedag inden kl. 9 eller 10, ellers bliver de trukket i "løn", men de skal ikke ringe efterfølgende dage.
Varer sygdommen mere end 3 dage skal der foreligge en lægeerklæring.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 20-05-11 17:45

Helt afsporet...

Der er tale om en person, der er ansat på jobcenteret i en lederfunktion. Blev tvangsoverført fra staten og har været mere end pas på systemet siden. Vedkommende stopper arbejde om 35 dage - går på fuldtidsefterløn - og er bedøvende ligeglad, hvordan de kører deres latterlige system, som mere arbejder for at tilgodese en lovgivning end for at tilgodese de arbejdsløse.

Og nej...det er ikke almindeligt og har aldrig været det før nu, at medarbejderne dagligt i tilfælde af sygdom skal ringe til deres arbejdsplads. Stalin og Hitler har ikke levet forgæves....som Trier ville have sagt det

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-05-11 18:47

Citat
deres latterlige system, som mere arbejder for at tilgodese en lovgivning end for at tilgodese de arbejdsløse.

og de syge, vil jeg så lige tilføje.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 20-05-11 18:54

Som svar til ANS: jeg hentyder til kommuner over en kam, ikke nogen person og heller ikke nogen bestemt kommune.
Så må kommunerne indkassere den hvis de mener den rammer lige dem.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 10 point
Dato : 20-05-11 19:04

Og alle de regler om at ringe hver dag, alle de forbandede regler, de er lavet af den borgelige regering. Tænk på det næste gang i stemmer på dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-05-11 19:37

Hold da k...

Der er vist meget , der er misset her

Citat
ans, den har Du helt misset, det er de ansatte der skal ringe ind hver dag i sygdomsperioden, f.eks i de 3-8 dage en influeza varer.
Kontanthjælpsmodtagere skal på helt sædvanlig vis ringe ind første sygedag inden kl. 9 eller 10, ellers bliver de trukket i "løn", men de skal ikke ringe efterfølgende dage.

ikke ringe efterfølgende dage ??????? , der mener jeg, at du LuffeA har misforstået noget.

Hvis man er på kontanthjælp, så skal man ringe hver dag, hvis man er for "syg" til at møde enten til aktivering eller møde i jobcentret.

Det er måske her jeg har "misset" noget

Citat
Og nej...det er ikke almindeligt og har aldrig været det før nu, at medarbejderne dagligt i tilfælde af sygdom skal ringe til deres arbejdsplads.

Det var kontanthjælpsmodtagerne, jeg tænkte på.

Men igen, 12 uger og være ligeglad med om telefonen virker eller ej, det er kommunalt

LuffeA

Vil du lige finde et link, hvoraf det fremgår, at en på kontanthjælp kun skal ringe 1. dag og sygemelde sig, og så kan blive væk i flere dage?????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-11 20:25

Jeg gider ikke at bruge flere timer på at pløje i lovbunkerne.

Og igen-igen NEJ, Kontanthjælpsmodtagere skal IKKE ringe hver dag i en sygdomsperiode, kun 1. dag, går der så et par dage mere vil kommunen fremsende en stak papirer som skal udfyldes hos lægen.
Jeg var selv igennem det idet jeg var syg i halvanden måned , der var ingen problemer med jobcentret eller kommunen.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 21-05-11 02:22

Citat
Men igen, 12 uger og være ligeglad med om telefonen virker eller ej,
Ans.... telefonen virkede, men......
Citat
Først i dag er det gået op for mig, at der er fejl på telefonernes lokalnumre. Ledninger var stukket i forkerte stik i samleboksen på etagen – da vi flyttede ind her i xxxxgade d. 1. Marts.

Og det er helt almindeligt at man melder sygdom 1. dagen man er fraværende...hvordan hulen skulle arb.giver ellers vide maner syg?? Men det er ikke almindeligt, at man skal ringe hver dag til sin arbejdsgiver når man er syg. Hvad kontanthjælpsmodtagere skal, aner jeg ikke, men det er heller ikke den persongruppe der tænkes på i denne tråd.

Godkendelse af svar
Fra : Dulcona

Dato : 30-05-11 21:30

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-05-11 00:13

Selv tak du, og jeg kan fortælle at da jeg for næsten en menneskealder blev uddannet i en kommune, da så tingene helt anderledes ud.