/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 908 gange
50 point
Dato : 18-05-03 14:15

Jeg har kender en der har en ny Compaq 6000 1,80 GHZ, 244 MB Ram.
Skærmkort er S3 graphics ProSanunge DDR..
Problemet er med spil hvor han ikke er helt tilfreds. Jeg har intet forstand på grafikkort. Kan udseende på skærmen forbedres ved spil når der købes at nyt grafikkort. Hvilken type og hvad koster det ?

FK

Kommentar
Fra : nissejak

Dato : 18-05-03 15:04

ja det bliver klart bedres ved et nyt grafikkort jeg har lige haft samme problem. der købte jeg et
gefroce4 4800se
128 ddr ram
ram dac 2x400
det hjalp rigtigt meget ved mig. men det koster og 1459 kroner. men du kan jo også vælge et billiger et geforce 4200 det koster omkring 1000 kroner du kan prøve at se her http://www.shg.dk/

håber det ku hjælpe
MVH Jakob

Accepteret svar
Fra : gniske10

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-03 00:34

Et nyt grafikkort kan helt sikkert forbedre grafikken, når det skal bruges til spil.

Der er flere rigtig gode grafikkort på markedet lige nu, og man kan finde forskellige tests på nettet, men de mest omfattende tests findes på http://www.tomshardware.com

Mit forslag vil gå på et grafikkort med Radeon chipset. De har vist sig at være bedst i test til især spil. Eksempelvis Radeon 9500 Pro med tweak-utility (software til overclockning). Prisen ligger typisk et sted mellem 1300-1500 kr. da jeg sidst kiggede. (Kig evt. http://www.edbpriser.dk )

Håber du finder en løsning ;)

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-06-03 23:46

Hej FK !
Jeg syntes også klart et nyt kort vil være at fortrække !
Jeg vil holde mig til et G4 TI 4200, som kan købes for lige under 1000 kr. NY
(G4Ti4200-TD8X (MS-8894) TV-Out / Video-In / DVI)
Du vil også kunne finde dette kort brugt til omkring 7-800 kr ! (Det er jo lige så godt IK`)
kik på: www.danauktion.dk & www.qxl.dk
Men nu ved jeg ikke lige hvad styresystem ham gutten køre med, men 256 Mb ram er altså
ikke vildt meget !
Jeg vil sige at til XP min. 512 mb, der vil også kunne hentes en del på denne maskine

Jeg håhber at du kan bruge svarende til noget ellers så skriv til mig

TAK
Michael
Rustica.dk

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 06-06-03 09:59

Og nu vi er i gang med eh computer opgradering, ville det jo også være rart med en scsi hdd til styresystemet...

Godkendelse af svar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 06-06-03 12:55

Tak for svaret gniske10.

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 07-06-03 11:04

Velbekom, F.Kyllesbech.
Skulle det være en anden gang, så siger du bare til.