/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SKYPE call phone takster
Fra : lham
Vist : 973 gange
100 point
Dato : 18-05-11 07:13

Fået installeret og fyldt lidt kr på konto "Skype call phone ", da jeg fandt frem til at man indenfor DK kan ringe til mobil og fastnet FRA ca 17 øre/min

Desværre viser det sig jeg på første samtale er blevet taxeret til 1,35 kr /min.
Det dur selvfølgelig ikke i forhold til min alm mobiltaxt på 39 øre.

Hvor finder jeg noget mere præsist om deres takster indenfor DK? kan det være mig der har indstillet noget forkert (mener faktisk ikke at have valgt andet en default ) Er det afhængig af modtageres telefonudbyderselskab ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-11 07:50
Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-05-11 07:57

Nordsted 1
jeg har betalt til den ordning der hedder" pay as you go"

og for mig at se skulle det med moms koste ca 17øre/min

http://www.skype.com/intl/en/prices/payg-rates/?currency=DKK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-11 07:59

Her er siden på dansk - håber jeg kan linke direkte

http://www.skype.com/intl/en/prices/pay-monthly-ab/?source=account¤cy=DKK#DK

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-05-11 08:05

Nordsted 1
Jeg er ikke interreseret i faste månedlige ydelser -derfor vagt "pay as you go "

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-11 08:12

Hvis du trykker på mit tidliger link - ovre til højre, kommer der denne side

http://www.skype.com/intl/en/prices/payg-rates/?currency=DKK

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-05-11 08:17

Hvis du kigger på priserne så vil du også se, at prisen til fastnet er 16,3 men til mobil er den helt oppe på 1,77.

generelt er der ikke mange tjenester der kan tilbyde billig mobiltelefoni, specielt ikke indenfor landets grænser.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-11 08:27

All rates: Price exc. VAT: Price incl. VAT:
Denmark 14,2 øre 16,3 øre
Denmark - Mobile kr.1,54 kr.1,77

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 18-05-11 14:05

Tak for svaret Nordsted1.
Skype CalPhone:
fup og "svindel-skidderikker !!!!
gør dog priserne gennemsigtige-mærkeligt nok kan min datter ringe til udland for 34 øre/min via Call Phone-hvorfor sat.... koster det så op til 1,77 kr internt i lille DK ?

Brændt barn skyer ilden bruger fremover kun deres "PC til PC gratis skype"-sålænge det varer med gratispricippet..