/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
for meget olie i plæneklipper
Fra : EvilJOE
Vist : 5047 gange
20 point
Dato : 17-05-11 14:56

Har en plæne klipper der er overfyldt med olie, nu vil jeg prøve at skille motoren ad og få skidtet renset. nogen gode bud til dette projekt?? og hvordan for jeg lettets olien renset af???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-11 15:46

Skil du motoren ad.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 20 point
Dato : 17-05-11 16:31

Jeg ville absolut,ikke påbegynde en adskillelse. Hvis det er en Briggs & Stratton,ville jeg gøre følgende:
Tøm den for overskydende olie.Enten ved at suge det op,fra "påfyldningsstudsen",eller fra bundproppen.Vip maskinen bagover,så tændrør er øverst. Fjern tændrør,rengør.Lad maskinen stå i bagover stilling,nogle timer. Isæt tændrør.Fjern luftfilter,giv den en spiseskefuld benzin,derned.
(Tvangsfodring).Prøv så at starte den på vanlig vis.Kommer den igang,vil den "plumre" noget.Og ovenskydende olie,vil komme ud af udstødning. (Udstødningsventiler). Og den vil "ose".

Har selv prøvet ovenstående.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-11 17:38

Der er tre praktiske måder afhængig af hvilken maskine det er og hvor smart du er.

Du sætter en tynd slange i påfyldningshullet og suger olien op . Nemmest hvis man har en "bollesprøjer" af den slagd som bruges til bilers gearolie.

Du hælder maskine uden olieprop i til det overskydende er løbet ud . Læg gamleaviser eller andt under.

Du vender maskinen og løsner olieaftapsproppen. Husk at fjerne tændrørsledning inden, så du ikke kommer til skade.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-05-11 20:13

Jeg fyldte engang for meget olie på en plæneklipper, der var jo ikke nogen der havde fortalt mig, at den ikke skulle fyldes lige som med benzinen .
Da jeg startede den foregik det ved siden af et hvidkalket hus, huset fik en stor sort plet.

Men plæneklipperen, en Briggs og Stratton, fungerede fint.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-11 20:56

Troldepige.
Det er meningen at man læser brugsanvisningen. Ikke at man får den fortalt.

Jeg oplevede engang en blondine, som var ved at hælde olie på bilen efter samme princip.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-05-11 21:44

Citat
Troldepige.
Det er meningen at man læser brugsanvisningen. Ikke at man får den fortalt.

Jeg oplevede engang en blondine, som var ved at hælde olie på bilen efter samme princip.

Hmmm, det har du jo nok ret i. ;)

Men jeg var blevet ansat på sådan noget pensionist-service-noget hvor vi skulle slå græs hos nogle pensionister, så jeg gjorde jo bare som jeg fik besked på. ;)

På et tidspunkt havde jeg en lidt ældre herre som makker og han ku' bare ikke få gang i den ene plæneklipper, jeg stod og lurede lidt. På det tidspunkt havde jeg da lært lidt om, at rense filteret, justere tændrøret og sån't, men det var jo gjort.
Så gik jeg hen og hev meget bestemt i snoren og så kørte maskinen da bare. :)
vi blev aldrig helt gode venner, den makker og jeg.

Godkendelse af svar
Fra : EvilJOE

Dato : 18-05-11 06:48

Tak for svaret Mosebaek. Jeg prøver at se hvad jeg kan stille op med den. og det er forresten en Briggs & Stratton, så jeg håber jeg kan få det til at du :)