/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mitsu Spacewagon 2.4 GDI vil ikke starte
Fra : kurtmoeller
Vist : 841 gange
106 point
Dato : 17-05-11 13:33

Var på besøg i 4-5 timer, ingen problemer på vejen ud. Da jeg vil starte vognen, vil den ikke! Den giver en lille prut, lige når nøglen drejes. Men motoren går ikke i gang. Efter en lille pause, kan den igen gøre det samme. Det lugter lidt af benzin, når man gør forsøget. Når man sætter tænding på, lyser de forskellige lamper, motor, batteri, smøring først konstant, men efter kort tid blinker motorlampen. Er der nogen, der har prøvet noget lignende?
Mvh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-11 14:20

Du må beskrive den prut nærmere hvis du vil have hjælp.

Kan starteren dreje motoren, men den startewr bare ikke ?

Eller giver startmoten et klik og så sker der ikke mere.
I sidste tilfælde er der ikke nok ladning på batteriet , eller startmotoren er defekt.

I første tilfælde er der et væld af fejlmuligheder.

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 17-05-11 14:49

Den slå lige motoren i gang, og dør. Starteren virker fint, og der er strøm på batteriet. Og motoren drejer med.
Mvh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-11 17:30

Så kan det være så meget lige fra defekt benzinpumpe til fejl i kørecomputeren.

Du må have den på værksted og få den nærmere undersøgt.

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 17-05-11 17:33

Havde umiddelbart mistanke til brændstofpumpen(måske er der 2), og at den kun tændte på en smule dampe i indsugningen - men da det lugter af benzin under startforsøgene, er det jo nok ikke det. Måske forsvinder gnisten efter et par omgange? Og hvad kan det evt skyldes? Tændspole? Elektronik?
Der har ikke op til været tegn på ujævn motorgang el. lign.
Måske der er en Mitsubishi kyndig til stede, og måske kender til almindelige fejl?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-05-11 23:55

nej

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-05-11 07:36

Slidte kul...

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 18-05-11 10:23

Ikke slidte kul - for starteren kører fint

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-11 11:07

Jeg har også GDI motor , men i en anden model.
Der er ikke en tændspole, men en til hver cylinder , og den sidder lige ovenpå tændrøret sammenbygget med tændrørshætten.

Mit bedste bud er en dårlig ledningsforbindelse , ettsted i tændingssytemet , til omdrejnind følern eller noget andet i styreelektronikken.

Der er virkelig mange muligheder . Se tilgængelige stikforbindelser efter.

Accepteret svar
Fra : Ekspress105

Modtaget 106 point
Dato : 19-05-11 07:57

Der er kun en go løsning, få den flyttet til mitsubitsi og få læst fejlkoder ud, når dommen så kommer ka du jo så afgøre om du selv laver fejlen eller de skal eller et andet værksted, men der er så mange muligheder udfra det du beskriver at det ka være meget svært at gætte fornuftigt....

Godkendelse af svar
Fra : kurtmoeller

Dato : 19-05-11 09:20

Tak for svaret Ekspress105.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 19-05-11 09:21

Var så lidt og held og lykke... Fortæl og lige hvad der så var galt... ?