/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
No Nordcap
Fra : svendgiversen
Vist : 497 gange
70 point
Dato : 17-05-11 13:14

Min kone er på vej med "hurtigruten" nordpå...

Hun ringede hver dag, men da hun passerede Bodø, var hun lidt utydelig,
hun troede hendes mobil telefon trængte til opladning?
Siden har jeg ikke hørt fra hende...

Er hun nu så langt væk at vi ikke kan tale sammem via mobil telefon?
Jeg bor i Sønderborg og hun er nu nord for polar cirkelen.

Hvordan er dækningen deroppe??

Vi har begge ældre Nokia og jeg har Tellmore,
hun har vist også TDC, hvis det har nogen betydning???

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 80 point
Dato : 17-05-11 13:24

Der skal jo være en mobilmast i nærheden for at i kan tale sammen, men hvis det bare er tilfældet, så er der ikke nogen maksimal rækkevidde.

Hvordan dækningen er kommer jo helt an på hvilket område hun befinder sig i, og nord for polarcirklen er et relativt stort område, men nej, der er nok ikke den store udbygning af sendenettet i det område

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-11 13:27

Hun får bedst forbindelse ved at gå øvers op og stå frit på dækket.
Og så skal hun være i nærheden af en by. Der kan hun forvente dækning.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-05-11 14:22

Hvor for ringer hun ikke via skibets telefon? De fleste skibe som sejler i "øde" områder har satelit-telefon.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-11 14:27

Der er vist kun bygder med Elge så langt nordpå,
og øverste dæk eller skibets satelit, ja men hvordan fortæller jeg hende det?

Heldigvis har vi aftalt hvornår jeg skal hente hende i Billund...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-11 14:30

Når jeg nævner Elge, kender I den om Elgen der sad ude i en elv?

Hvorfor sidder du der??
Jo, jeg vil gerne være Ren...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-05-11 14:40

Send fruen en SMS om det og håb hun læser den inden hun kommer hjem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-11 20:21

Min kone kom igennem i dag, tæt på Tromsø,
så det med en mobilmast og/ved en større by er rigtig...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-11 09:07

Tak for svaret Kortoververden.