/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Og hvordan gik det så 16 maj 2011?
Fra : Tonganeseren
Vist : 952 gange
300 point
Dato : 16-05-11 18:21

Lad os få nogle gode beretninger poå bordet. Mit revir ligger få km fra Kattegatkysten - og det var edermageme koldt i morges, hvor det undertiden blæste en kvart til en halv pelikan - lige ind i fjæset og ærmgabene på undertegnede ringhed. Jeg havde nemlig taget plads i en skydestige. Normalt pürscher jeg, men denne mandag ville jeg sidde ganske stille og vente på om en "morder" ville lægge turen forbi.
Og hvad så jeg så? Klokken 04.28 fløj en enorm hornugle forbi - og 20 minutter senere kom en lumsk duehøg, i lav højde, susende min skydestige. Så ankom gæssene - måske 50 af slagsen, og de obligatoriske store harer hoppede rundt og så glade ud. Ude til højre gik der en stor rummelfed rå - det samme ude til venstre gjorde en endnu større højsvanger rå. Sidstnævnte kom i øvrigt helt hen til stigen, i søgningen på en lækkert børneværelse i forbindelse med den tilstundende højtid. Alle tiders sted at smide et lam. Masser af vildroser og brombær, som omkranser et stykke med visne siv, 4 mindre graner og en "udslået" halmballe, anbragt der til formålet.
Klokken 05.37 ankom 14 hinder - på vej mod vores lille skov. De travede lystigt afsted - uden at gøre mere stads af sig - end det de gør i forvejen.
Klokken 06.30 kravlede jeg ned af stigen, idet jeg kort forinden hørte et knald - efterfulgt af et dumpt drøn - som mere end tydeligt fortalte, at et dyr var blevet waidskudt. Og ganske rigtigt! Naboen (en ung knøs på vel nok de 26 år) gik søgende rundt i sin sorte mundering. Han gik (som tidligere) med armene strittende ud fra kroppen - i søgen efter det stakkels dyr han lige havde skudt til. De to forrige år lavede han faktisk det samme, og for tre år siden hjalp jeg ham med at lokalisere et dyr - waiskudt og en yderst ulækker omgang. I dag, efter cirka en time, hvor han systematisk gjorde sit til at forplumre en god hunds arbejde, startede han forfra, og da han har det med at blive fornærmet, blev jeg - hvor jeg var.
På et andet af naborevirerne sad en mandperson med vinden i ryggen med sin riffel pegende mod en tæt mose, hvor han åbenbart havde fået øje på et eller andet. Hans lejede revir er i øvrigt under det lovbefalede arealstørrelse.
Jeg har efterhånden udviklet mig til en sur gammel støder, en rigtig pladsbuk, som lader mig påvirke af de tåbeligheder jeg ser. Det irriterer mig at overvære den slags, og surheden æder sig ind under huden på mig. Har lyst til at råbe til dem. Men da jeg gerne vil anses for at være en storsindet positiv person - så holder jeg kæft.
Klokken 07:50 gik jeg tilbage til gården - for at få en kop kaffe m/brød af svigermor. Lige syd for stuehuset ligger der en oase for vildtet - på cirka 1600 m2, bestående af graner, birketræer, piletræer, vildroser, mirabelletræer, brombærbuske og meget, meget andet. Her fodres der året rundt - og her drives der naturligvis ikke jagt. Jeg satte riflen fra mig, tabte bukserne fordi jeg ikke er skabt som en kvinde, bandede højlydt og fik hevet bukserne på plads, hevet værktøjet frem, vandede floraen - og hvad skete der så? Mindre end 6 meter fra mig brød en kæmpestor seksender frem fra nogle friske rødgraner - og sprang afsted. Nøj manner - et flot dyr. Det skal i hvert fald ikke nedlægges, før den har afleveret genetikken til området råer. Det ser edermageme flot ud, når en så prægtig buk aktiverer turboen udover den friske grønne vinterhvede; og hvor den dog skældte ud.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-11 18:30

Jo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-11 18:35

Her snuppede vi lige et par horebukke, som luskede rundt.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-05-11 21:14

Eyvind

Citat
Her snuppede vi lige et par horebukke, som luskede rundt.
- Nok hedder det bukkejagt, men Folketingspolitikere hører ikke under den betegnelse - selvom det måske ikke ville skade.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-05-11 22:02

Beskrivelse

--------------------------------------------------------------------------------
Interesser: Ja

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-05-11 08:26

Hej Tonganeser.

Tak for en levendegjort beskrivelse af en herlig morgen !! Godt nok fik du ikke "skud" i riflen, men dine oplevelser med andre iagttagelser er bestemt også guld værd, hvis man spørger mig !!
Din drømmebuk, som du kyste væk med en anden "skyder", kommer sgu' nok ikke igen - du må lære at holde dine genitialer indenfor i bukserne og ikke skræmme dyrene !!

For mig personligt blev det en kold, lidt våd morgen med udsigt til både råer og bukke, men uden for min rækkevidde, men jeg fik bekræftet tilstedeværelsen af disse prægtige dyr. Men jeg når nu nok at skyde en buk eller to inden for de næste par måneder, så jeg er fortrøstningsfuld !
Derudover observerede jeg en del andet vildt, så hvis ellers alt går som det skal, bliver det en god jagtsæson for 2011 - vildtet er der !!

Øjenvidnet4
Er også blevet inviteret på bukkejagt i det midtjyske - gad vide om det er samme sted som Provsten ??

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-11 09:28

Dejlig historie Tonga, som at være der selv.

Jeg stod op kl. kvart i kvalme - og konstaterede, at regnen pissede ned i lårfede stråler.
Njaaaarhhh, sagde jeg højlydt til mig selv. Måske var det bedre at vente til i aften. Og således blev det. Jeg gik simpelthen i seng igen og snuppede en times tid på langs.
Om aftenen - samme vejrlig - og atter udsættelse til i morgen - altså i dag den, 17.

Her i morges, stod jeg op igen kl. kvart i kvalme og opdagede at regnen pissede ned i lårfede stråler.
Njaaaarhh, sagde jeg højlydt til mig selv. Måske er det bedre at vente til i aften. Og således blev det. Jeg gik simpelthen i seng igen. For nu at få lidt variation i disse regnfulde morgener, bollede jeg konen et par timers tid.

Såååååeeeee, hvis vejret ellers arter sig, som Don Tanev har lovet, starter min første bukkejagt i aften.

Mvh.
HH.

Nu vi jeg ha' en tår formiddagskaffe - og en ristet bolle m/ ost.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-05-11 09:34

Som så mange andre bukkejægere også oplevede, en kold og regnfuld morgenstund, men hvad: Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig beklædning! Ærlig talt havde jeg fået en trøje for lidt på, men man fryser med anstand
Jeg havde inviteret 2 gode venner på pürsch i hvert sit revir, og der skulle ikke gå lang tid før første skud lød !! En prægtig seksender måtte i græsset for en velplaceret kugle, afsendt af én af vennerne, flot !
I min del af reviret, har vi i lang tid observeret en stor buk med en abnorm opsats, hvor én af sprosserne var på vej ind i dyrets ene øje, men den har været umulig at komme på skudhold af - en rigtig lumsk karl ! Men i går morges ophørte dens held og en velplaceret kugle fra min .308er lagde ham død med det samme - heldigvis !
Så vi tre gode venner fik 2 stk. - så nu må den anden gode ven komme en anden dag og se, om ikke Diana vil tilsmile ham også - vi har råvildt nok at høste af !

Den bukkejagt som jeg er inviteret på i Midtjylland, viser sig at være en invitation på tredie hånd hos en kendt jæger og forfatter, så jeg har takket nej - der går min grænse !! Så hvis Øjenvidnet4 skal samme sted hen, vil jeg ikke undlade at gøre opmærksom på kendsgerningerne - blot til info.
Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-11 15:37

Jeg føler mig diskrimineret. Hvorfor får jeg aldrig mulighed for at takke NEJ til jagt hos den kendte gededræber fra Løsning og Omegn???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-05-11 16:59

Hvad satan !!! Er det hos Ballegård på hans lejede jagt ved Silkeborg ???? Fy for helvede - så melder jeg sgu' også fra

Tonganeser - du må hellere end gerne overtage min andel; men mon det er muligt ??
Narrehovedet Balledoof ville sgu' have godt af en overraskelse - gad vide om Hæ skulle forevige seancen til Balledoofs såkaldte hjemmeside ????

Øjenvidnet4
Har kvalme oven på den melding om jagtens afholdelse hos bb1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-11 18:07

Arhhhh, tag I bare på jagt - og guten fornøjrung med det..
Jeg har hørt, at Balleboysssss & Hæ'slig har været i Aldi og købt rigeligt ind af "gode sager" (Marie kiks og gammel ost) Dog ikke sprut, da de 2 kammesjukker bliver lidt bims efter et par brændevin.

Godt jagt.!!

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-05-11 21:52

Jeg er helt grøn af misundelse, men fortsat knæk og bræk Der er dog en ting jer ikke kan forstå Knudsen skriver, citat Når nu Sandhedsvidnet skal til Rusland og stille brugte so-farebokse op kan han så ikke tage Øjenvidnet med. øhhhhhhhhhhh jeg er åbenbart blevet landbrugs kyndig ikke nok med det,Han er jo nu alligevel snart ude af D.M.K. ?
nu er Øjenvidnet på vej ud af DMK, men er Øjenvidnet i det hele taget medlem af DMK

SHV, stiller ikke brugte so bokse op i det tidligere USSR

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-11 22:05

Tonganeser - du må hellere end gerne overtage min andel; men mon det er muligt ??

Tak, kære Øjenvidnet4.

Hermed takker jeg nej til jagt hos BajutBent.

Ahhh! Det lettede.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-11 22:32

Tag ham med.
Fra : bb1 Vist : 27 gange
200 point
Dato : 17-05-11 19:55

--------------------------------------------------------------------------------
Når nu Sandhedsvidnet skal til Rusland og stille brugte so-farebokse op kan han så ikke tage Øjenvidnet med. Han er jo nu alligevel snart ude af D.M.K. ?
Skulle det ikke være mandskab nok, så tag H.H. og Tonganeseren med også.
Fare-bokse, som det er ulovligt at bruge i Danmark. Tonga pralede du ikke med at være medlem af dyreetiskråd – Du må da skride ind en so er vel en so om den lever i Rusland eller i Danmark…

Hvaeeee! Er det nu en ny omgang hjernespind hos Bb1???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-05-11 06:18

Hvaeeee! Er det nu en ny omgang hjernespind hos Bb1??? Ja Tonganeser, igen er der opstået et fatamorgana hos fårehyrdens åsyn, havde jeg mulighed for at give dig POING havde du promte fået 500

SHV har været tidlig oppe, for at få styr på tingene

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-05-11 07:39

Det er sandelig en nyhed af format, at Sandhedsvidnet, som landbrugskyndig med speciale i so-hold, skal til Rusland - skal du dét, Sandhedsvidne. Er du landbrugskyndig ??
At Bendt Balledoof ønsker mig hen hvor peberet gror er ingen nyhed, men at jeg skulle være på vej ud af DMK (jeg går ud fra han mener Dansk Münsterländer Klub ???) er lidt af en tilsnigelse !! Hvorfor i himlens navn skulle jeg være medlem af denne forening ?? Jeg ejer ikke, og har aldrig ejet en Münsterländer og har ingen planer om dét, så hvordan Balledoof får det ind i hovedet, er faktisk lidt af en gåde, medmindre han stadig tror, at jeg er en vis mand bosiddende i E....... ved H...... med initialerne KT eller CT, eller (for egen regning) ET ?
Tonganeseren taler om hjernespind hos Balledoof - lad mig rette lidt i det ved kun at skrive spind, da benævnte del ikke er en del af skvadderhovedet Ballegård - han aner ganske enkelt ikke hvad det er !!

Øjenvidnet4
Kunne aldrig drømme om at besøge Rusland, end ikke hvis jeg blev turen foræret !!!

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-05-11 08:21

Åhhh ja, denne glatnakkede Bent Ballegaard Knudsen !!

Klog er han bestemt ikke, men det har han jo bevist så mange før !

En rigtig god bekendt af mig kender en del til forholdene hos DJ og han har netop fortalt mig, at Ballegaard er på vej ud af det job han så stolt pralede med at have fået som "spydspids" i en lokal-afdeling. Efter sigende gør han sig så umulig, at ledelsen har fået sat som ultimatum fra medlemmerne, at hvis ikke han fjernes, så .... !
Det er nok derfor han fremturer med en ny hovedløs tråd - ingen forstår rigtigt budskabet fra ham !!
Manden er sindssyg og skal have hjælp - er der da ingen i hans omgangskreds der kan hjælpe ?? Er der ikke noget med en læge blandt hundevennerne ??

Sørgeligt er det at være vidne til et medmenneskes forfald og selvdestruktion.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-11 09:12

Tonganeseren taler om hjernespind hos Balledoof - lad mig rette lidt i det ved kun at skrive spind, da benævnte del ikke er en del af skvadderhovedet Ballegård - han aner ganske enkelt ikke hvad det er !!

Beklager dybt. Det var en fejl at sætte ordet "hjerne" i forbindelse med Ballegaard. Det kan jeg godt se nu.

Det ser ud som om det snart begynder at regne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-05-11 09:47

ØV4 (forkortet af magelighedshensyn)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-05-11 10:14

Nå, tilbage til trådens spørgsmål - nemlig;
Citat
Og hvordan gik det så 16 maj 2011?

Alle ved, jeg skød ikke en skid den 16. (på grud af regnvejr og andre legemelige øvelser)
Men det gjorde jeg så tilgengæld i morges, klokken ca. 7

Efter jeg havde pisse frosset et par timers tid i skydestigen, tænkte jeg ved mig selv; Nej fandme nej, det her gider jeg ikke.! Jeg hoppede ned af stigen og slog kuskeslag for at få lidt varme i de stivfrosne fingre. Efter en kop kaffe og en rød cecil, fik jeg lidt mere mod på tilværelsen. Jeg besluttede at pyrsche op i mod skoven langs noget levende hegn - i modvind.
Da jeg var ca. 200 meter fra skoven, kom bukken roligt gående henad skovbrynet. Jeg smed mig lynhurtigt ned i det våde græs. Nøøøj, hvor blev jeg våd. Havde bukken opdaget mig..???? Forsigtigt rejste jeg mig op på alle fire....nej, bukken stod der endnu. Forsigtigt sneg jeg mig nærmere og nærmere. Målet var, at snige mig ind til min egen favorit skudafstand, som er 100 meter. Efter 10 min. kravlen, nåede jeg endelig ind til den ønskede afstand til bukken.
Bukken stod og essede. Op med 243W. tog sigte. Nu ville jeg helst ikke skyde ham mens han stod og essede. Da bukken, efter min mening, hurtigt kan lave en eller andet bevægelse, som gør at skuddet kan fejle - og chancen for en grim anskydning kan foreligge.
Imens jeg holdt sigtet på bukken, fløjtede jeg. Bukken stivnede og kigge hen imod mig - og jeg slap kuglen og bukken forendte i knaldet. Efter endnu en rød cecil, gik jeg hen til bukken. En pæn 6ender. Ikke en medaljebuk - bevares, men en pæn god buk, som vil smage godt.

Mvh.
HH.

Nu regner det igen. Godt for vores majs, solsikker og ærter.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 300 point
Dato : 18-05-11 13:36

Mel.: Nu går våren ....

Nu går Ballen gennem Bottrup
hvorfor ikk' med raske skridt?
Han har netop fået at vide
at han ej kan få kredit
I den klub han tror han ejer
har han fået et spark så sturt
Han må nøjes med en bajer
sammen med en sød Bajut

Lad os samles om hans hjerne
der er ikke megen plads
Vi hans venner må selv vige
for at give den lidt "gas"
Selv en kylling den må føle
sig som overhoved dér
Når BB han slår på tromme
der er ingen hjemme hér

Lad mig opfordre til, at andre laver et lille kvad om den store forfatter, jæger, ingeniør, malkemaskine-installatør med godt fast greb om "pattern", riffel- og hundeinstruktør hos DJ med speciale i diverse el-installationer, ivrig fortaler for tidligere korrupte jagtforeningsfolk, men først og fremmest fantast og løgnhals !!!

Rigtig god fornøjelse.

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-05-11 17:44

BB1 hundearbejde er ej på skrømt,
næ nej her drejer det sig om vekselstrøm.
Vi andre er ej særligt benovet,
når billeder vælter frem af hegns fåret,
BB1 amoriner når store højder,
når han skimter en bajut står "fåret over bøjet".
Ingen er dog mere berejst,
end denne selvgjorte Bottrup poltergejst.
Udi i jagten og skydningen svære kunst,
mangler denne mandsling dog megen brunst.
Med stout Volvo og baghængt stridsvogn.
fremstår BB1 profil helt klart, en total jubel klovn.
Han kæmper kampen med DJ,
desværre ved alt og alle han er ude af lod.
Han kommer sig aldrig over de smæk,
som han retteligt og velfortjent stadig får ad DLS.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-05-11 21:16

YES.!!!! Så tilskikkede Diana mig atter jagtheldet. En flot stor 6'ender måtte lade livet.

Historien er den, at konen skulle til noget homeparty halløjsa, vedr. smykkemagneter, som efter sigende fjerner alverdens dårligdomme.

Nååååå jaaaa, tænkte jeg ved mig selv, så kan jeg ligeså godt køre en tur ud på jagten og kigge lidt. Da konen skulle spise sammen med partymadammerne, snuppede jeg et par hurtige stykker rugbrødsklemmer med leverståhej. Der var ingen grund til at gøre mere stads ud af det - det drejede sig i bund om at blive hurtigt mæt.

Vel ankommet på jagten kl. 18 nul dut - endda præcis - jeg så selv på uret i Wrangleren.

Da jeg sad i skydestigen, skænkede jeg mig en tår kaffe - og en rød cecil blev tændt. Imens jeg sad deroppe - med godt overblik over terrænnet - lod jeg tankerne vandre. Dels tilbage i fortiden - og især om, hvordan fremtiden vil forme sig. Sad man da og blev helt melankolsk, gud gjorde man så.
Da jeg havde siddet en times tid, hvor tankerne vandrede i fortid og nutid, opdagede jeg pludselig en skygge der bevægede sig. Jeg stivnede. Det var bukken...Nøøøøj en opsats - og nøj, hvor han var flot. Jeg overvejede om jeg skulle skyde ham - eller om han skulle ha' lov til at gå.? Jeg besluttede mig hurtigt for at skyde ham - dels ud fra den betragtning, at til næste år overtager han pladsbukke-rollen, så kan han ligeså godt nu - en skøn aftenstund - sendes til de evige bukkemarker. Bukken faldt for en perfekt bladkugle fra 243W kl. 19.21 præcis.

Nu vil jeg ikke bruge mere af Dianas tålmodighed i år. Min kvote er, ligesom fryseren, fyldt op.
Riflen bliver indtil 16 maj 2012, kun brugt på skydebanen.

Med ydmyg hilsen.
HH

Heldig som bare fanden.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-05-11 21:58

betterwisser

Utrolig elegant, vittigt og sandt

Som svar til Skjælvertamp, skrev bb1 følgende:

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 18-05-11 20:47
--------------------------------------------------------------------------------
Når hylerne fortsætter, selvom jeg i flere måneder ikke deltager. Så har du forklaringen på, at jeg igen tager til orde.

Hvorfor skulle netop jeg være det eneste menneske i hele Danmark, som de personer må svine til uden at måtte svare igen.
Hvordan ville du selv have det, hvis nogen udbredte løgne om dig???
Men som jeg har skrevet før, så har jeg slet ikke tid til det pjat, så tag det helt roligt. Jeg ville blot vise Hylerne, at jeg nu udemærket godt ved, hvem de er og at jeg bestemt ikke glemmer dem, men når dem på andre måder end her.....
Desværre kunne jeg ikke gøre det i deres egen tråd - For Kandu har et dumt system med, at de der skriver her inde selv kan udelukke de personer de ønsker.

Jeg må give Provsten ret i, at bb1 er totalt rablende psykopatisk sindssyg - jah, jeg mangler ord !!
Svaret til Skjælvertamp fortæller alt om den lille uskyldighed ved navn Balledoof, som ingen forstår - flæbedyr
Men lille Doof - du kunne jo passende selv gå foran med at ophæve blacklistningen af de tolv skribenter du har blacklisted - så har du da i det mindste vist din gode vilje, men det er nok for meget forlangt ???
Prøv nu at koncentrere dig om de beskyldninger du er fremkommet med mod totalt uskyldige mennesker - men det magter du nok heller ikke ??

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-11 22:13

Tillykke til Heidi-Ho. Fine beretninger. Lige før man kan høre løvsangeren, når den sender elektriske chockbølger gennem hovedet.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-05-11 22:45

Tak for de pæne ord, Tonga.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 19-05-11 13:28

Citat
betterwisser

Utrolig elegant, vittigt og sandt

Hmmmmmmmm Mmmmmjaaaaaaaaa, elegant og elegant........bååårb bååårb bååårb.
Elefanter er jo også elegante - på deres egen måde

HH, tillykke med bukkene !

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-05-11 17:31

Hej Better Known

Fint du igen fik banket liv i din IP adresse nr 2, men her kan du vist ikke, masse dig til en masse points, let og elefant

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-05-11 18:13

Lige en indskydelse, er der nogen som har deltaget eller deltager i "Åben agerhønedag" ?

SHV, er træt efter en lang og hård arbejdsdag, vil nu sætte sig til et veldækket bord

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-05-11 18:45

Citat
Fint du

Fint fik du

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 19-05-11 20:27

Citat
Fint du igen fik banket liv i din IP adresse nr 2, men her kan du vist ikke, masse dig til en masse points, let og elefant
Citat
Fint du
Fint fik du

Jeg tror - løseligt anslået, at firmaet jeg arbejder for, har 60 IP adresser. Jeg selv har fået udleveret 1 stk. pc'er af firmaet til arbejdsbrug. At dette skulle indikere at jeg har flere profiler, det er jo nonsens, BW. Jeg "kender" forøvrigt 1 person - her på Kandu, der bruger samme argument som dig - nemlig BB1. Og du er jo ikke BB1 - vel ?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-05-11 21:23

Kan du ikke få afklaret dine manglende ydeevner på hjemmefronten og i eget hus, Tonganeserne prøver på at skabe lidt hygge min ven
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 19-05-11 22:25

Altså BW, Jeg forstår ikke en skid af hvad mener ?! Tal frit fra leveren, i stedet for at pakke alting ind. Eller, du er måske ikke mandfolk nok til det ?

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 19-05-11 22:27

Citat
Altså BW, Jeg forstår ikke en skid af hvad mener

Hvad du mener.
Så blev det rettet.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-05-11 10:49

Kære alle

Jeg har lige skudt en medaljebuk

TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-05-11 13:14

Åhh hvilken morgenstund !!

Fra kl. 06:15 - 7:45, pürschede jeg en pragtbuk, som måtte ned - desværre for en waidkugle, men som min ruhår derefter tog - heldigvis for en god hund, som jeg altid medbringer på pürsch, i tilfælde af en evt. anskydning.
Jeg var på reviret ved 05:30-tiden og havde på fornemmelsen at noget skulle ske, så med lidt spænding i kroppen og en opstramning på hunden, gik jeg til stedet hvor jeg troede heldet kunne være størst. Ganske rigtigt kunne jeg iagttage dyret på vel 300 m. Vinden var langtfra perfekt, så jeg måtte en ganske pæn omvej på ca. 700 m, før den egentlige jagt kunne begynde - men det lykkedes snigende, kravlende og til sidst stående med hjælp fra en stor bøg, som kunne bruges til delvis støtte for riflen - jeg svedte tran, men det havde været det hele værd, specielt da jeg erfarede, at hunden havde taget sig af dyret - så er det man må synke en lille klump og være glad for, at man har en brugbar jagthund, som også kan holde kæft under den værste spænding !!!!

Nu vil jeg hvile ud til aftensmaden, som består af en culottesteg med hasselbalch-kartofler, rødvins-sauce med svampe og surt - altsammen hjemmelavet !!

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-05-11 13:49

Til jer begge, herligt med hunden.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 20-05-11 14:02

Tillykke med bukken, TRD og Øjenvidne.

Hvad med dig, fætter BimseWims, har du været på bukkejagt ? Eller jagter du stadig rundt blandt profilerne, i håbet om at afsløre skribenter med dobbeltprofiler ?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-05-11 14:45

Tak til fætrene better-......... for udvist opmærksomhed.

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-11 16:09

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Et smukt digt som rammer plet i beskrivelsen af en spøjs personlighed. Også tak til de øvrige deltagere, som har leveret spændende beretninger.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-05-11 16:11

Jeg ber

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 20-05-11 16:32

Bravo Bimse Wims. Husk at takke Tonganeseren for sin omsorg.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-11 22:55

Fabdt Bb1 ikke ud af, at Øjenvidnet, Betterwisser og Tonganeseren var en og samme person??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-05-11 05:43

Mange tak for POINGS, kære Tonganeser

Tror du forøvrigt, at bb1 kan tåle at høre sandheden om hvem der er hvem ??? Man kan jo blive helt bange for, at han bliver helt BIMS

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-05-11 09:32

Kender I den lollandske landsby, Dølle Fjelde Musse.? Landsbyen arrangerer hvert år et stort marked, som løber af stablen i Storbededags- ferien. Der er enddog skrevet en sang om Dølle Fjelde Musse - fandt jeg ud af, imens vi kørte derned. (Blue Boys)

Sagen var den, at Slagterens svoger - som forøvrigt sælger varmepumper, havde booket en stand på markedet. Nå men, kort fortalt, denne svoger skulle bruge en hjælpende hånd med at få standen monteret med varmepumper, således, at alt var klart torsdag eftermiddag når markedet startede.

Har du lyst til at køre med, spurgte slagteren mig - onsdags aftes.
ja...jo.... det ku' måske blive meget sjovt at se noget andet. Hvor lang tid tror du det tager, spurgte jeg.
Slagteren lovede højt og helligt, at vi ihvertfald var hjemme torsdag aften - måske før, hvis alt flaskede sig. Torsdag morgen blev GPS'eren sat - og første pitstop var Sakskøbing. Lige en hurtig smøg, og så videre mod Nysted. Og imellem Sakskøbing og Nysted ligger "Dølle" - Det lokale slangord for Dølle fjelde Musse Heste & kræmmermarked marked.
Apropos flaske sig - jeg skal da lige love for at alt ...ææhhhhæm...flaskede sig. Vi kom hjem med i en taxa kl. 22 i aftes.
Nøøøøj for satan da, hvor var der var gang i de lollandske roepi'er. Tjulahopsasa hvor lårene blev svunget rundt om div. mandfolke rygge. Nu vil jeg spare jer for slibrige detaljer. Men om 9 måneder bliver der travlt på de lollandske fødeklinikker.

Mvh.
HH
Overvejer at flytte til Lolland på sine gamle dage...

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 21-05-11 13:07

Jeg googlede "store poeter" og fandt dette digt.

BB1 hundearbejde er ej på skrømt,
næ nej her drejer det sig om vekselstrøm.
Rimer disse to linier ?
Vi andre er ej særligt benovet,
når billeder vælter frem af hegns fåret,
Rimer disse to linier ?
BB1 amoriner når store højder,
når han skimter en bajut står "fåret over bøjet".
Rimer disse to linier ?
Ingen er dog mere berejst,
end denne selvgjorte Bottrup poltergejst.
Ahaaaaa, hvad sker der med disse to linier ?
Udi i jagten og skydningen svære kunst,
mangler denne mandsling dog megen brunst.
Her gentager fætter Bimse Wimse, minsandten succesen
Med stout Volvo og baghængt stridsvogn.
fremstår BB1 profil helt klart, en total jubel klovn.
Med lidt godt vilje og håndkraft accepterer det. bårp bårp og atter bååååååååååårp
Han kæmper kampen med DJ,
desværre ved alt og alle han er ude af lod.
Her mister Bimse Wims igen fodfæstet
Han kommer sig aldrig over de smæk,
som han retteligt og velfortjent stadig får ad DLS.
Her går det helt galt igen igen igen og IGEN !

Kære Bimse Wims, det er nok ikke digteri, du skal tjene dine penge på.
I tilfælde af, at du ikke kan lade være med at "rime", ønskes du bedre held næste gang.