/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Plotter på netværk
Fra : Footprint
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 16-05-11 18:02

Hej

Jeg sidder med et lille problem.
På mit netværk her vi en plotter (HP430) som udskriver via en gammel computer med windows XP pro dette skyldes at HP plotteren ikke er med netværkskort men alene kan tilsluttes via parallel port.

Nu har vi så fået en ny computer på netværket som kører windows 7, men den vil bare ikke kendes ved den driver som ligger på "serveren"

Så her jeg prøvet at sætte sådan en af disse små print servere i mellem for at ombygge plotteren til en netværksplotter. Men det ser ud som om at denne løsning ikke rigtig er godt. plotteren går amok og kører bare papir ud ind til der ikke er mere på rullen

Hvad er mine muligheder, skal jeg til at indse at jeg i nærmest fremtid skal investere i en ny plotter med netværkskort i, eller findes der en stald trix så jeg kan få det til at kører et pr år endnu...

/Footprint

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-05-11 18:09

Problemet skyldes at Windows ikke vil virke sammen med den "gamle" driver din plotter kører med. Hvis du skal have en chance skal du finde en nyere driver hos HP (hvis det findes) eller også skal den installeres i Kompatibel tilstand

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-11 18:14

En lille printserver kan klare det, men det kræver at du har eller kan skaffe en printdriver til win7
Win 7 kan køre ældre programmer drivere som er til XP under kompatibilitet tilstand
Print to file - og så lade den gamle computer klare udprintningen, med en batch fil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-11 18:19

Ja nemlig.

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 16-05-11 18:26

Jeg har prøvet at bruge en af disse små printservere, men det var ikke rigtig nogen udpræget succes det var som om plotteren ikke var kompatibel med serveren...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-11 18:28

Det er sikkert en HP plotter du har, og har du så været ude på HP's hjemmeside og lede efter en driver til win 7

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 16-05-11 18:44

Det er nemlig en HP, en fin gammel dame... ja har været på deres hjemmeside men kunne ikke finde en til Windows 7. Men hvis jeg nu fandt en Windows 7 driver løste det vel heller ikke problemet, da den udskriver over en XP maskinen.
Alt hvad der udskrives benytter vel den driver som ligger på den gamle xp computer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-11 18:52

Jeg har selv benyttet en HP plotter til helark.
Det var min arbejdsplads der havde den, så jeg installerede driveren på min XP maskine og lavede bare en print to file med min Autocad tegning og tog den med ind og printede den ud.

Det er nok lidt besværligt, men du kunne jo sende filen til den XP maskine og lade den printe ud.
Med programmet Teamviewer, kan man styre andre computere.