/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
tangamperemeter
Fra : sinius
Vist : 1509 gange
100 point
Dato : 16-05-11 14:49

hejsa
Er der nogen af jer der ved om der findes et tangamperemeter som kan måle DC strøm i mA i tangen? det vil så sige f.eks 0,475 A? det skal være i tangen.. altså ingen ledninger hèr.
Jeg ved ikke om det overhovedet er muligt at måle så lave strømme "trådløst"
Vi står lige og mangler sådan èn på jobbet

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 16-05-11 16:38
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-05-11 16:56

Biltema har feks. denne:

http://www.biltema.dk/da/vaerktoj/Malevarktoj/Maleinstrument/Tangamperemeter-ACDC/

Har selv sådan et, og er helt fantastisk til prisen. Skulle selv bruge et til DC amp. og fik dette anbefalet af en elektronik mekaniker (som også har det i sin samling). Det var godt nok lidt størrere strømme jeg skulle bruge det til, men skal da lige prøve hvor lidt det kan måle, vender tilbage senere.

MVH

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 16-05-11 16:59

Du er jo nok nød til at have et multimeter som dette med tang for at kunne kommer helt der ned...

http://www.fluke.com/fluke/dkda/digitale-håndmultimetre/fluke-87v-i410.htm?PID=56146

Bassebo.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-11 17:10

Nu spørges om en tang til dc strøm og straks er der en tosse ,som linker til en ac tang.

Jeg husker at man engang havde sonder til oscilloscober , hvor sonden havde en lile tangtil små strømme . også dc ,
De var så vidt jeg huske baseret på et hall element. Et sædvanligt tangamperemeter er jo i princippet en transformer, som ikke kan overføre dc signal.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-05-11 18:30

Så har jeg været ved at teste tangamperemeteret fra Biltema.
Mindst mulig måling er 0,01 A (10 mA) ved DC strøm. Så at måle en DC strøm på 475 mA (0,475 A)
er ikke muligt med dette instrument, det vil vise 0,47 eller 0,48 A.
Men om det er nøjagtigt nok, er op til dig at afgøre, ellers skal du op i et Fluke (eller tilsvarende), men så ganger du også prisen med en 8-10 gange.

MVH

Accepteret svar
Fra : Skruen

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-11 20:12

Godt ord igen jeg havde flere søgevinduer åbne, det var den her jeg ville linke til http://www.elma.dk/_da-DK/v:1385?visma5.prodno=5706445250035

Godkendelse af svar
Fra : sinius

Dato : 19-05-11 14:52

Tak for svaret Skruen. jeg tager lige en snak med elma og finder ud af hvor nøjagtigt jeg kan regne med det er nede i så lave strømme. jeg syntes jeg har lidt mere fidus til et instrument fra elma, end jeg har til et fra biltema.dk