/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Nu bluffer de igen!!!
Fra : Dulcona
Vist : 926 gange
50 point
Dato : 16-05-11 14:39

Hvad skal vi med Pia's nye grænsebomme i Kruså? De fleste "hjemmerøverier" er jo organiseret fra Christiansborg!

Den "Nye og forbedrede Førtidspension" som erstatning til dem der snydes for efterlønnen, er blot en afkortning af sagsbehandlingstiden. D.v.s. at man får sit afslag hurtigere. Tildelingskriterierne er nemlig uændrede.

Sørgeligt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-05-11 15:22

Ja, politiet siger jo de har styr på grænsen, og det mente justsitsministeren også for kort tid siden

http://i.pol.dk/indland/article1282511.ece

Den "Nye og forbedrede Førtidspension" er en narresut, bortset fra den ikke trøster!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-11 15:39

Pia er den nye julemand, hun uddeler forbud ved grænsen som gaver, tænk nu kan vi fange alle de kriminelle der kommer til Danmark, og vi kan afvise alle flygtningerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-11 16:13

Citat
De fleste "hjemmerøverier" er jo organiseret fra Christiansborg!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-11 16:14

Citat
Nu bluffer de igen!!!
ja mon ikke: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/05/16/122925.htm men de kan jo dårlig komme og sige at regeringens plan er den rigtige, med så kort tid til folketingsvalget

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-05-11 16:53

o.v.n : Må jeg ikke lige låne din krystalkugle en månedstid - der er da ingen garanti for, at afskaffelse af efterlønnen hjælper noget som helst.
Jeg er dd. 53.
Jeg gider sq. ikke slæbe de sidste år jeg har tilbage i denne verden med at passe et arbejdsmarked der ikke bibringer mig andet end stress og dårlig samvittighed overfor nogle akedemikkere i chefstillinger der aldrig har leveret en hel dags ærligt arbejde for at gøre sig fortjent til den alt for høje løn de oppebærer, i kraft af den uddannelse JEG har foræret dem.
At tro, at hvis vi bare kommer af med efterlønnen, så kan vi alle sammen leve lykkeligt i et velfærds samfund som varetager ALLE indbyggere - det er sq. for naivt.

Har du nogen garantier for, at der er fuld beskæftigelse i 2020?
Hvis ikke, hvem mon så ryger ud af arbejdsmarkedet ... de unge eller de ældre?
Hvis efterlønnen afskaffes helt, hvilke garantier har du så fået for at min generation (knoklegenerationen, der både har betalt vores forældres udlandsgæld fra 70'erne, deres alderdom, vores børns uddannelse og opvækst, og samtidig er begyndt at spare op til egen alderdom) ikke tager situationen i egen hånd og bruger de midler der er bundet i friværdi i fast ejendom til at pensionere os selv?

Nu er det jo sådan med efterløn, at man ikke nødvendigvis SKAL gå på efterløn, bare fordi man er berettiget til det.
Det er noget man vælger.
Det havde da været langt mere givtigt, om alle de kloge hoveder der har bagt denne røvkage (det er stavet rigtigt) havde brugt noget krudt på at finde ud af, hvordan man bibringer folk i efterlønsalderen LYSTEN til at deltage i arbejdsmarkedet, i tedet for at forsøge at svinge pisken.
Vi har nemlig snart fået så mange pisk, at vi ikke respekterer den mere.

Om det er rød eller blå bloks forslag der er mest seriøst har jeg ingen anelse om.
Jeg synes da bare, at rød blok skulle meddele de radikale, at de ikke ønsker at indgå ægteskab med en partner, der kort før brylluppet styrter ud og laver en horeunge.
Skulle det så udløse 4 år mere med det borgerlige sammenrend der med sikker hånd har før landet ud i 2 krige, forgyldt de rigeste i samfundet, stort set afskaffet sygehusvæsenet for alle andre end indbyggerne i storbyerne, kørt vores økonomi i sænk så udlandsgælden i dag er større end da de kom til, har forarmet 3/4 af landet (geografisk) gennem centralisering af alt fra statsadministration til de mindste kommunale anliggender, har indført et hav af "brugerbatalinger" på områder de færreste vel havde drømt om for at finansiere et skattestop der ikke var råd til, har kørt så stram økonomisk politik overfor komuner at stortset hele det kommunale vejnet hænger i laser under et opsving der har tilført landet ustyrlige formuer, ja det må vel være det radikale venstres ansvar, ikke rød stues.

Velfærds samfundet - det har den sidende regering allerede afskaffet!!

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 16-05-11 18:58

Citat
Velfærds samfundet - det har den sidende regering allerede afskaffet!!

det har vi da ikke haft i 0tt3 laaaaange år!

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-05-11 20:30

sp4nker: Var det den forrige borgerlige regering der stod for det? Jeg troede de havde alt for travlt med at undgå folkelig debat om kommune sammenlægningen til også at ha' tid til det.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-05-11 21:08

Citat
Hvad skal vi med Pia's nye grænsebomme i Kruså? De fleste "hjemmerøverier" er jo organiseret fra Christiansborg!
, ja og forestil dig så rød blok ved magten og deres følgende skattestigninger

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-05-11 21:16

Og så det store spørgsmål - vil EU godkende Pia's nye grænsebomme?

Jeg tvivler, og så må vi jo se hvordan Pia's rynker bliver endnu større!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-05-11 22:53

Det hjælper ikke et slag, at rykke efterløns- og pensionsalder. Når man runder de 58 bliver ens ansøgning alligevel arkiveret lodret.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-05-11 23:05

Det har du ganske ret i, desværre.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 17-05-11 00:01

Citat
Når man runder de 58 bliver ens ansøgning alligevel arkiveret lodret.
Forbedringen er at du hurtigere får besked

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-11 07:41

Blå og rød bloks genopretningsplaner for 2020 går begge ud fra, at der er et problem på 47 mia. kr i 2020, hvis ikke de gør noget, det har Finansminsiteriets regnedrenge fundet ud af!

I 2009 beregnede de samme regnedrenge, at det offentlige underskud i 2010 ville kommer over de 3%, som EU kræver, og der blev lavet en masse stramninger for a´t underskuddet kunne komme under de 3%, Men de havde ikke lige fundet ud af, at pga. af de lave renter faldt rentefradragene så meget, at der kom 50-60 mia ekstra i kassen, helt uden indgreb (de kom så oveni), så vi alligevel var kommet under de 3%.

Jeg kan heller ikke huske advarsler fra Finansministeriet i 2006 og -07 om den kommende finanskrise?

Hvordan i alverden skal man så tro på, at de kan se 9 år frem!

Ikke fordi jeg mener der ikke skal gøres noget ved Dks faldende konkurrenceevne, produktivitet, uddannelsesniveau osv., jeg tror bare ikke man kan sætte et præcist mål langt ude i fremtiden.

Engang så jeg en lillebitte hund, der havde lært at stå på forben når den pissede. Kort efter kom der en større hund forbi samme træ, den løftede det ene ben så højt at den væltede omkuld, den skulle fan'me pisse højere.

Det kom jeg til at tænke på i går, da jeg efter præsentationerne af de to planer så debatterne mellem Claus Hjort, Helle og Villy, intet forsøg på at kommukere, kun på at pisse højest.

Jeg foretrækker den model, hvor vi investerer, arbejder og uddanner os ud af krisen frem for at lade dem, der ikke har haft den store glæde af opsvinget, betale regningen, og kan jo, helt som forventet, se at økonomerne ikke er enige, Nina Smith, tidligere vismand (m/k) siger, ligesom Peter Plys, begge dele, tak!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-11 10:34

Citat
Og så det store spørgsmål - vil EU godkende Pia's nye grænsebomme?

Grænsebomme..???? Hvordan er du kommet på de tanker, at der skal være grænsebomme.???
Du trænger nok til en lille opdatering...

Men i øvrigt, se på de hysteriske reaktioner i Europa. Kast et blik på de mange EU-lande, som nu er parate til at kopiere de danske tiltag for at sikre deres grænser – tiltag, som i øvrigt ikke strider mod Schengen-aftalen.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-11 10:39

Grænsebomme er ligesom valgknappen, de findes ikke, men derfor kan de jo godt virke alligevel

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-05-11 11:38

I Skat er de foreløbige anlægsplaner med opmarchbåse o.s.v. blevet præsenteret for de ansatte.
Men den endelige udformning kan vi andre først kunne se senere.

Men medarbejderne i Skat er glade for det, nu sikrer man et stort antal medarbejdere fra fyring.

Og så er det jo en billig foranstaltning for, at Pia måske får et acceptabelt valg:

Citat
Prisen for den øgede grænsekontrol - til vands, til lands og i luften - bliver omkring 270 millioner kroner. 150 millioner går til anlægsarbejde og 120 millioner til toldvæsen.
Det fremgår nederst på denne side: http://www.bt.dk/politik/synlig-graensekontrol-inden-for-tre-uger

Om de opsætter bomme eller om Pia benyttes som vejbump - det kan vi kun gætte på!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-11 11:51

- Og bom bomme lum......

Ja, det bliver et spændende valg

Et par spørgsmål svæver i vinden... Vi forudsætter at makkerparret, Helle & Villy vinder valget.
Vil makkerparret "rulle" dagpengene tilbage..?
Vil vi bevare efterlønnen.?
Hvor store afgifter bliver der pålagt den alm. forbrugsvare.?
Er danskerne parate til at arbejde 12 min længere om dagen - eller en time om ugen.?
Tænk på, et firma der har ansat 37 medarbejdere, kan i teorien afskedige en medarbejder...
Hvilket også kommer til at ske.

Og endelig, er Helle & Villy parate til at føre radikal politik.? Altså, at sælge sin egen bedstemor for en ministertaburet - og hvilke ministerposter forlanger de radikale..?

Nøjjjjj, en spændende tid vi går i møde....?

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-11 11:57

Citat
Om de opsætter bomme eller om Pia benyttes som vejbump
- altså, du trænger til en opdatering.
Når du kommer fra færgen i Rødbyhavn, er der ikke mindre end 3 - siger og skriver TRE vejbump, du skal passere henover - og de er stejle, sku' jeg hilse og sige.

Efter forlydende, er det ikke Pia der har opsat vejbumpene

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 17-05-11 12:16

Citat
Vil makkerparret "rulle" dagpengene tilbage..?
Vil vi bevare efterlønnen.?
Hvor store afgifter bliver der pålagt den alm. forbrugsvare.?

1. Nej dagpengene blir ikke rullet tilbage
2. Nej vi vil ikke bevare efterlønnen, som den er i dag
3. Afgifterne blir mangfoldige...tobak, alkohol, sukker, fedt, benzin, olie, rejser, bilskat, trafikskat m.fl

Jeg vil tro at en normal løn maj 2011 bliver barberet ned med mindst 10 % grundet afgifter

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-11 12:49

- Altså, den fattige bliver fattigere.!
Okay, de rige skal selvfølgelig også betale afgifter - men de har jo råd til det.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-05-11 12:59

Set på TV.... Altså tekstTV. Nu vil EU kigge nærmere på Sveriges grænsekontrol, fordi svensker-kontrollen, heller ikke lever op til pampervældets fortolkning af den frie bevægelighed.

Det er for mig komplet uforståeligt, at danskerne vil betale 7 milliarder årligt i kontingent til pampervældet.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-05-11 16:07

Citat
Og endelig, er Helle & Villy parate til at føre radikal politik.? Altså, at sælge sin egen bedstemor for en ministertaburet -

Ja,derom ingen tvivl.Allerede nu,har de ekstra underbukser med,fordi de har "tynd lyw",af bare spænding.

Citat
- Altså, den fattige bliver fattigere.!

Nu har jeg været fattigt,hele mit liv.Og har ikke oplevet nogen økonomisk forbedring,under røde regeringer,tværtom.

Citat
Det er for mig komplet uforståeligt, at danskerne vil betale 7 milliarder årligt i kontingent til pampervældet.

Det samme her.Og det er bare begyndelsen."Kontingentet",vil stige endnu mere,i takt med de svage økonomier,ramler.Bare se på Grækenland,Irland og Portugal.Hva`med Spanien og Italien??
Hvad med de gamle østlande?? Hidtil,har vi "hjulpet" dem,ved at eksportere vores industri,dertil.
Vi kan jo ikke blive ved at regne med,Tyskland vil financiere hele gildet.
Næh,på sigt vil EU afgå,ved en stille og naturlig død.Det har altid,været en kunstig,sammenbragt forsamling.Uden mindste hold,i logikkens verden.En panik foranstaltning,af frygt for "herrefolket",og til dels for at de Gaulle fik/havde storhedsvanvid.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-11 20:50

"Pampervældet" er noget vi, Danmark, har stemt for hele vejen igennem!

Da vi stemte os ind i EF/EU fra 1973, godkendte vi alle reglerne, siden har vi (et flertal i Folketinget, gennem Europaudvalget) stemt for alle reglerne, de skulle, indtil for ganske nylig, vedtages enstemmigt.

Og ja, EU virker på visse områder i dag som USAs Marshallhjælp til Europa efter 2. verdenskrig, vi hjælper lande der er gået på røven med at få styr på deres økonomi. Hvorfor, for at være flinke, nej, fordi vi har brug for at de lande også har råd til at købe vores varer, og generelt bidrage til at Europa kan være en stor spiller i verden!

Som de siger i de amerikanske film "Money talks, bullshit walks." Selvfælgelig, hvis EU rent faktisk havde militær magt ville vi nok virke mere overbevisende, men penge taler stadig højt

At grækerne (med en borgerlig regering) snød med deres indberetninger, så deres underskud ikke så så stort ud som det var, gør at den tidligere regering burde kølhales, men igen, Dk harr stemt for hjælpen til grækerne.

7 mia. i kontingent svarer til knap (lidt under for evt. yngre læsere), 1/3 vores militærbudget, eller ca 4 promille af landets økonomi (BNP), så kan man jo selv vælge hvad man syntes der er mest fornuftigt/overflødigt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-05-11 00:27

se vagnr's kommentar 17-05-11 07:41.
Hans mistillid til regnedrengene er helt relevant.
Ligesom med vejret, påvirkes vores økonomi af den globale.
Det betyder, at enhver forudsigelse, der rækker ud over et par år, ganske enkelt er varm luft.
Selv et par år, kan være for langt. Hvis ikke Bernanke, kort efter sin tiltrædelse, havde hævet dollarrenten, havde vi formentlig ikke haft den nuværende krise. Og Bernankes træk forekom ganske usandsynligt, set i lyset af USAs nøgletal; eks. deres konkurrenceevne (og dermed handelsballance) var (og er stadig) så ringe, at det eneste, der kan redde dem, er en svag dollar; desuden var deres boligmarked så anspændt, at selv et lille boligprisfald ville få deres boligmarked til at kollapse med massearbejdsløshed til følge.
Dette er bare 2 eksempler på parametre, som en centralbankchef burde kende og have indset konsekvensen af.

Ingen kan forudse komplet idiotiske handlinger, så vagnr har fuldstændig ret.

Og nej, det er ikke kun bagklogskab, jeg var så heldig at nævne konsekvenserne af en eventuel dollarrentestigning for min bankrådgiver, før det skete, til stor fordel for min kreditværdighed.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-05-11 09:30

At kalde EU demokratisk, er i mine øjne lidt af en overdrivelse
Iøvrigt foregik folkeafstemningen om optagelse i EF ikke i 1973 - men i 1972.

Sådan som jeg ser EU, er det en klub af super europæere a la Uffe Ellemand og Poul Nyrup, hvis eneste hovedformål er, at ensrette europas befolkning. Kort sagt, at videreføre Hitlers ideer på en mere spiselig og lempelig måde. Men det gør ikke projektet mere "stuerent".

At kalde eu-projektet for demokrati, er som sagt en overdrivelse af rang.! Blev f.eks. den tyske befolkning spurgt om de ønskede euro i stedet for deres D-mark.? Nej.!!!! Tyskerne fik euroen uanset hvad befolkningen ønskede - og flertallet af tyskerne ønskede ikke - og ønsker stadig ikke euro.
Danskerne sagde gudske lov nej til projektet ved en folkeafstemning i 2000

Danskerne sagde gudske lov også nej tak til Maastricht aftalen i 1992. Alle ved, vi desværre fik nogle forbehold istedet. Jeg så helst en udmeldelse af klubben.

Det sidste nye projekt, som skulle trækkes ned over befolkningen var traktaten.
Den danske befolkning blev lovet en folkeafstemning om traktaten - Fik vi det.?
Efter at Hollænderne havde forkastet makværket, blev der flyttet i et par kommaer, et enkelt punktum og wupti, nu forelå der en ny traktat, som ikke behøvede pøblens accept - derved fik vi lov til at æde makværket.

Det store spørgsmål er; Hvor meget magt ønsker vi EU skal ha'.?
Ønsker danskerne, at det som vedtages i folketinget, først skal godkendes af EU før det føres ud i livet.?
Ønsker vi, at danmark bliver degraderet til et slags sogneråd i hjemlige anliggender.?

Mvh.
HH.

Gud bevare Danmark.!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-05-11 12:37

Det er helt korrekt når HH skriver "Iøvrigt foregik folkeafstemningen om optagelse i EF ikke i 1973 - men i 1972.", jeg husker tydeligt den 2. oktober 72, men det jeg skrev var "Da vi stemte os ind i EF/EU FRA 1973", for det var fra 1. januar 73 vi blev medlem.

Resten af HHs diskussion handler vel om direkte, kontra repræsentativt demokrati, det kunne være en grund til at Schweiz, med deres meget direkte demokrati, ikke er EU-medlem (der kan sagtens være andre grunde).

Men i forhold til Dks repræsentative demokrati, (borgerne stemmer på nogle politikere, der herefter kun er bundet af deres egen overbevisning [og ikke mindst, ønsket om genvalg]) er EU-medlemsskabet, herunder de dele vi ikke deltager i, helt som beslutninger i Folketinget, jeg tror ikke vi fx havde en Storebæltsbro hvis vi havde haft folkeaftsemning om den, jeg er sikker på vi ville have langt flere sygehuse end det er planlagt osv.

Efter den eneste folkeafstemning om alm. lovgivning i Dk, jordlovsafstemningen i 63, blev loven forkastet på baggrund af de borgerliges modstand, og de borgerlige kort efter kom til magten, blev stort set de samme love foreslået og vedtaget af Folketinget, igen det samme som der sker i EU.

Men som tidligere nævnt, det er danske politikere, ikke EU, der har besluttet/accepteret hvor meget magt EU skulle have.

Velkommen i sogneråd Danmark, skal det ændres bliver det nok ikke gud der klarer det!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-11 12:18

Vedr. øget grænsekontrol.

Jeg sidder her med dugfriske tal fra Rigspolitiet, som omhandler sigtelser mod udenlandske statsborgere fra Østeuropa.

Kilde Rigspolitiet

AQltså en stigning på 109% siden 2006 af østeuropæere, som er blevet sigtet i en sag.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-11 15:13

Ialt,over de fem år: 21.209. Det er sku`hyggeligt.
Hva`så med dem,der nåede at "smutte".Jeg vil tro det højst er 20%,de har fået fat i.

Mon ikke vi skal sende,en venlig tanke til Pia,for lidt initiativ.Jeg tror desværre ikke,det helt klarer problemet.Men DF har da i det mindste vist viljen,til at gøre noget.Modsat de fleste andre partier.
Her tænkes især på De Radikale,der tilsyneladende,ønsker så mange gangstere,her i landet som mulig.
DK er jo efterhånden,Det Vilde Vesten (Norden).Jeg ved godt Sverige og Norge,følger godt med.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-05-11 10:53

Vedr. "grænsebomme"

Hvem er det, der vil indføre bompenge for trafikanter.? Denne nye form for "grænsekontrol" kan komme til at koste bilisterne 18.000 kr. per år. - ja.... ja, plus vægtafgift/grønne afgifter.

Min kones arbejdsplads ligger midt i Kbhv. Hun møder kl. 8.30 - lige i det tidsrum hvor det er dyrest at køre i byen. Hun skal betale en billetpris på 50 kr. for at lov til at passe sit arbejde.
Fyraften kl. 16 - altså lige i den tid hvor det er dyrest - hun skal betale 50 kr. for at få lov til at forlade byen.

Ovenstående "regneeksempel" forudsætter selvfølgelig, at S & SF holder hvad de lover.

Mvh.
HH.

Godkendelse af svar
Fra : Dulcona

Dato : 25-05-11 03:46

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 21:43

Selv tak, dulcona.