/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hvad har jeg fundet?
Fra : tris01
Vist : 902 gange
100 point
Dato : 16-05-11 11:18

Jeg har fundet nogle vaser/glas.
De er ca. 15cm høje.
De er lavet efter 1977.
Der er malet et dansk dyr på hvert glas, deriblandt: spættet sæl, slørugle, odder.
på bagsiden er der en lille tekst om dyret.
Nogle der ved hvad jeg har fundet? Hvornår de er fra, om de har været et samleobjekt osv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-11 11:33

De er fra 1977plus *GH*

Det kunne godt lyde som ølglas fra et serveringssted..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-11 12:17

Hej.
Kan du ikke lige smide et billed ind her ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-11 12:20
Kommentar
Fra : sinius

Dato : 16-05-11 12:48

hej
hvis der er gevind til låg i kanten af glasset er det helt bestemt nogen syltetøjsglas som kom på markedet midt/sidst i 80`erne. jeg kan tydeligt huske jeg sad og læste om både odder og spættet sæl under morgenmaden inden jeg skulle i skole jeg er ikke klar over hvem der har fabrikeret dem.

Accepteret svar
Fra : sinius

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-11 12:51

ja jeg skal jo egentlig ikke kunne sige om der var gevind på glasset eller ej. det kan jeg altså ikke huske men jeg mener at huske at billedet og teksten er lavet med noget sort glassur/maling på glasset.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-11 17:03

Øøhhh piaskov?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-11 18:03

Citat
Øøhhh piaskov?

HVAD har jeg lige misforstået ?????????????++

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-11 18:14
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-11 20:10

Citat
Burg event.
http://peecee.dk/upload/view/237406

pia hi hi

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-05-11 20:38

Citat
hej [Glad]
hvis der er gevind til låg i kanten af glasset er det helt bestemt nogen syltetøjsglas som kom på markedet midt/sidst i 80`erne. jeg kan tydeligt huske jeg sad og læste om både odder og spættet sæl under morgenmaden inden jeg skulle i skole [Glad] jeg er ikke klar over hvem der har fabrikeret dem.

Sådan nogen kan jeg også huske, men de havde ikke gevind.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 17-05-11 08:58

nej det med gevindet er jeg også kommet i tvivl om igen. jeg tror nok vi gemte dem og brugte dem som drikkeglas, sammen med de tomme sennepsglas så det har jo nok været uden gevind.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-11 15:55

Ahahh, sammen med Arfmannns krystal

Godkendelse af svar
Fra : tris01

Dato : 24-05-11 11:18

Tak for svaret sinius.