/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Kropssprog, ordvalg og stemmeføring
Fra : Kortoververden
Vist : 1222 gange
300 point
Dato : 16-05-11 09:57

Undersøgelser viser, at din kommunikation udgøres af forskellige faktorer, at de ord du bruger kun udgør 7% af din samlede kommunikation, dit kropssprog 55% og din stemmføring 38%.

Dette er for mange mennesker almen viden, men er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en kilde på den undersøgelse der ligger til grund for det?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 310 point
Dato : 16-05-11 10:17

Citat
Den amerikanske professor Albert Mehrabian lavede denne anerkendte undersøgelse om effekten af kommunikationen i det talte ord, når man kommunikerer direkte med andre mennesker:

7% af det, andre mennesker ubevidst opfatter, er de ord, der bruges, når man taler.
38% af det, de opfatter, er det toneleje, der bruges, når der tales.
55% af det, de opfatter, når der tales, er det kropssprog, som personen benytter sig af.

http://nlp-blog.dk/kropssprog/

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-05-11 10:27

Tak for svaret Stouenberg.

Fandt det også selv for 2 minutter siden, tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-05-11 10:34

Velbekommen Korto - må indrømme, det undrede mig lidt da du plejer at være ret skrap til at google...