/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
flere styresystemer, samme PC?
Fra : ovni
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 18-05-03 10:04

hjertelig go`morn

Er der noget i vejen for, at man kan installere win98 på harddisk 2 når man har win98 på HD 1?
Sagen er den, at efter et virusangreb er der en del programmer der ikke har det så godt!
Jeg tænkte, at man måske kunne erstatte defekt/manglende data fra den friske installation.

med venlig hilsen Ovni

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-05-03 10:14

kopier alle data til harddisk nummer to
åbn først denne computer-funktioner-mappeindstilliger-vis-vis sjulte filer-ok
start med start disk i kommandprogt og vælg
c:
format c:
derpå indstaller win98 som hel nu indstallation på harddisk nr.1
grunden er at win98 kræver primer partition så hvis du kan have alt på hdd2 så gør det,eller
indstaller win98 oneni den gamle,du sletter intet bare boot fra win98 cdrom og indstaller.den gemmer den gamle indstallation.

Kommentar
Fra : ovni

Dato : 18-05-03 10:26

gælder det også hvis man kun har en recover-cd

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 18-05-03 10:39

Recover cd du fik med da du købte din pc? i det tilfælde vil din pc blive som da du købte den og startede op første gang, altså uden det du efterfølgende har instaleret!!!!!

Kommentar
Fra : ovni

Dato : 18-05-03 10:50

Det lyder godtnok for fælt !
Går det at lægge en win98 med anden serienr. oven i den gamle win98 fra recover´en

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 18-05-03 10:55

Nogen gange ja, men sørg for at dine data ikke ligger på c hvis det skulle gå galt!

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-03 10:57

rigtige mænd tar ikke bacup de græder (

Godkendelse af svar
Fra : ovni

Dato : 18-05-03 11:52

Tak for svaret egjegj.
Ja men så siger jeg i al nedbøjethed,tak!

hilsen ovni