/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Skift af mailadresse
Fra : bauchmann
Vist : 684 gange
500 point
Dato : 16-05-11 09:02

Hej

Efter at have fået Windows 7, kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg skifter E-mail adresse og hvordan jeg kan få en anden. Jeg håber i forstår hvad jeg mener. Vær venlige at svare, så selv jeg kan forstå det.

Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-11 09:13

Torben, det har ikke noget med windows 7 at gøre, men dit mailprogram

Gå ind i mailprogrammet - op i funktioner - e-mailkonto - få vist eller rediger din konto -derinde kan du tilføje/fjerne/redigere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-11 09:13

Du skal bruge Live mail

http://explore.live.com/windows-live-hotmail

Har du andre mail kan du bruge dem, så som G-mail og Ofir mai

Men bruger du live mail så virker det på samme måde som din nuværende mail.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-11 09:14

Granner01, man behøver altså ikke bruge en live mail--- jeg bruger outlook

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-11 09:57

Nu ligger der jo sådan set mere end et muligt svar på dit spørgsmål og det afhænger jo lidt af hvad du vil, hvilket svar du så får.

Kan du ikke finde ud af og skifte mail adresse så du kan modtage fra en anden du allerede har eller vil du gerne have en anden/ny mail adresse?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-05-11 10:01

Det er en ny mailadresse da den jeg har er så lang, at folk er ved at falde i søvn når jeg opgiver den.
Torben

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-11 10:03

Så skal du have fat i din internetudbyder, de kan gøre det for dig eller de kan guide dig til det via deres webportal. Hvem er din udbyder?

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-05-11 10:22

Hos flere udbydere kan man have flere alias.

Tdc tilbyder f.eks. 5 stk. Du kan altså uden problemer oprette en "kort" mailadresse.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-05-11 10:27

Jorgen_ros
Det er TDC jeg har. Hvordan gør jeg så?
Torben

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 16-05-11 10:30
Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 16-05-11 10:31

så skal du gå ind på www.mail.dk, logge ind med dit brugernavn og kodeord. Derinde skal du så klikke på Indstillinger over til venstre og der skal du så klikke på Mailadresser, derinde har du så mulighed for at oprette op til 5 mail adresser efter eget ønske, de skal selvfølgelige ikke være i bruge, men det får du af vide hvis de er.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-05-11 10:32
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-11 10:34

Jeg har også TDC og gør som tidligere beskrevet - af manden -

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-05-11 10:46

Nu har jeg oprettet en nem mailadresse. Hvordan får jeg den som hovedmail?
Torben

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-11 10:53

Det skal du så ind i din mail-client og gøre. Du har formentlig allerede oprettet en mail i din client, den skal du så redigere ved at skrive den nye mail adresse der så den gamle står. Det vil så være den nye mail adresse folk vil se du skriver fra, men du vil modtage mails på begge mail adresser.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 16-05-11 10:54

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-11 10:58

Det var så lidt, er altid glad for at kunne hjælpe.