/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Gudum KB
Fra : GVATE
Vist : 573 gange
300 point
Dato : 15-05-11 21:38

Mon nogen kan eller vll hjælpe mig med at tyde et og andet fra dnne KB.Det drejer sig om min 2x Tip Niels Pedersen (kaldet Als) født 8.Marts 1866 i Als, Hindsted Herred, Aalborg Amt (opsl.86)

copuleret i Lillevorde, Gudum sogn.Flæskum H.
Aalborg Amt. opsl. 121 1794
? Aug. er Niels Pedersen og Anne Iversdatter efter ?

I opsl. ses Niels Pedersen Als som vidne til en vielse samme sted kort tid efter.

Deres 1. barn Maren f-7. Juli 1795 opsl-191

2. Mette Nielsdatter f- 25. Feb. 1800 ( mun Tipoldemor) opsl-302
25.Feb. er Niels Pedersen Als og hustru en Datter fød, er Hjemmedøbt
kaldet Mette. Daaben publiceret d. 30. Marts. Baaren af Karen Iversdatter paa Torstedlund, med fulgte Niels ? mands Datter Magrethe. faddere vare Niels ? og Jens Bech paa ?

3. Kirsten f- 9. Juli 1802 opsl- 304
4. Anne Catrine f. 25. Dec- 1805 opsl. 306-307
5. Peder f-23. Sep. 1807 opsl.309
Anne iversdatter f- ca. 1869 i Haverslev Aalborg A-
Anne Iversdatter død 17. Sep. 1815 og Niels Pedersen Als 17. dec. 1815 i Lillevorde
MVH. GVATE

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-11 09:37

Dotoen er jo meget mørk, men jeg tror der står 24 august?
Efter "geviede?" og så et navn står der jo også mange steder også ovenfor??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-11 14:41

Her er et par Gudum søgere, som måske er i familie med dig og kan hjælpe:

http://www.karen-mette.dk/index38.htm

http://www.kkermit.dk/jyske-reg-%20forside.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-11 15:04

Nu har jeg slettet det, men kan der ikke stå Erichstrup?

Aalborg, Fleskum, Lillevorde, Erichstrup, , 2, FT-1801
Niels Pedersen 36 Gift Mand Huusmand med Jord og Snedker
Anne Iversdatter 36 Gift Hans Koene
Maren Nielsdatter 4 Ugift Deres Børn
Mette Nielsdatter 1 Ugift Deres Børn

Kommentar
Fra : Huusom

Dato : 16-05-11 16:20

Hej Gvate

mit bud:
opslag 121: 24? Aug. blev Niels Pedersen og Anne Iversdatter efter foregaaende trolovelse d (dato?) copulerede

opslag 302: 25.Feb. er Niels Pedersen Als og hustru en Datter fød, er Hjemmedøbt
kaldet Mette. Daaben publiceret d. 30. Marts. Baaren af Karen Iversdatter paa Torstedlund, med fulgte Niels Knudmands Datter Magrethe. faddere vare Niels Knudmand og Jens Bech fra Lillevordeby
mvh Huusom

Kommentar
Fra : GVATE

Dato : 16-05-11 22:23

Tak for hjælpen.
Jeg har fulgt alle børnene som sikkert er taget i pleje af familien i Als. Det er i Als sogn de alle biver bosat.
Jo der står helt sikkert Erichstrup, som jeg har fundet på et kulturhistorisk kort, jeg gætter på at det er den gård der senere kommer til at hedde Uggildgaard, og i dag Uglegaarden.
Eller en af de store gårde på egnen. Niels Pedersen Als var Snedker og
Møllebygger,
Jeg tror også der står knudmands datter og Jens Bech i lillevorde By.
Hilsen GVATE