/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows spærrer min com
Fra : chicapigen
Vist : 649 gange
500 point
Dato : 15-05-11 17:29

hejsa
var ovre hos naboen da hna havde problemer med hans com , han havde trykket på et link ( vist nok noget avis ) og bum så talte maskinen ned og nu er der en rød trekant i bunden i højre side der skriver at windows har spærret det hele . og han skal aktivere hans virus program . jeg prøvede at hente ccleaner ned men den vil ikke installere det for der er spærret . hvad er gået galt og hvad kan jeg gøre for at hjælpe ????????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 15-05-11 17:44

Slet alle mdlertidige filer i browseren, genstart computeren og start i fejlsikret tilstand, tryk på F8 tasten i de første sekunder inden Windows starter, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, så kommer en sort skærm og du kan vælge forskellige muligheder, vælg Fejlsikret med netværk så kan du opdatere antivirus inden du scanner også scanning bør være i fejlsikret tilstand.
Et rigtig godt program til at fjerne snavs er Malwarebytes Antimalware, hent den gratis version (Free) og installer den (du er stadig i fejlsikret tilstand) opdater programmet og lad den scanne og fjern det den finder:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-05-11 17:44

Kan du ikke prøve at køre en systemgendannelse? Måske løser det problemet!!!

Ellers kan du prøve at starte computeren op i fejlsikret tilstand, og så der prøve at installere Ccleaner og køre det!

Clou

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-05-11 19:02

Eller hvis ikke du kan systemgendanne så kan du genstarte pcen i fejlsikret tilstand og systemgendanne derfra

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 31-05-11 19:26

Tak for svaret o.v.n..