/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Trailer presenning fastgørelse
Fra : Cluz
Vist : 1487 gange
50 point
Dato : 15-05-11 14:02

Hej alle

Jeg har lige købt en presenning til min trailer men kan ikke få det at fungere ordentligt så kan i lige forklare det, det er elastik snoren jeg har problemer med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-11 15:28

Er der ikke nogle kroge på selve traileren, hvor elastikken blot skal krænges ned over??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-05-11 16:18

det er ikke sikkert, din trailer er født med kroge til presenning. men du kan købe nogle runde plasticknopper der er beregnet til at skrue på siden af traileren og dem hægter du bare elastikken ned over. du skal bruge en tyve stykker hvis den skal sidde ordentligt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-11 16:28

Tyve stk... det må da afhænge af størrelsen på traileren

Kommentar
Fra : Cluz

Dato : 15-05-11 18:30

Der er kroge på og de sidder fint nok det er mere om hvordan jeg får spændt elastiksnoren fast nok så presenningen sidder fast og vand preller a og hvorn den skal samles nogen siger det er ved bagklappen jeg har samlet dem med nogle knuder og det holder ikke en skif og ser ud ad h til.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-05-11 03:58

du skal have en "pind" på langs midt under presenningen. Til nogle modeller kan man købe en bøjle.

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 25 point
Dato : 16-05-11 08:06

Da jeg købte en ny elastik til min var den for lang. Så har jeg lavet en løkke på den ene ende med et stykke galvaniseret tråd som "lås". Nu kan jeg stramme til så det passer. Ved stort læs (højt) kan jeg løsne efter behov. Knuden kan være foran så ses den ikke så meget.
Mvh. Ole

Godkendelse af svar
Fra : Cluz

Dato : 16-05-11 22:11

Tak for svaret olehenne.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 16-05-11 22:15

Tak for point!