/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Velkomstdrink
Fra : learegina
Vist : 2197 gange
100 point
Dato : 15-05-11 12:37

Jeg skal holde svendegilde d 2 juli, for de nærmeste venner.

Jeg regner med at det bliver en varmt dag/aften og derfor skal vi grille i haven..

Men jeg skal selvfølgelig også have en velkomstdrink.

Er der nogen der har en skøn opskrift.
gerne med alkohol og frugt i:)

Hilsen LeaRegina

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-11 12:46

Den milde er hyldeblomst og tør hvidvin.

Den mere barske er rød vermuth og gin...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-11 12:50

Jeg er holdt op med at serverer velkomstdrink - smag og behag er så forskellig, så i stedet sætter jeg lidt af hvert frem

Øl, sodavand/danskvand, rød/hvidvin... så der er nogle valgmuligheder, og alle ser tilfredse ud - der står i hverttilfælde ikke en masse urørte glas eller sjatter når vi går til bords

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 15-05-11 13:19

Hvidvin + danskvand + juice + lidt citronsaft. Serveres med masser af is.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 15-05-11 13:31

3 flasker hvidvin + 1 L ananasjuice + 2 danskvand + 1 flaske vodka - ½ halvflaske cacaolikør - frugt i stumper + isterninger en mas. Cacaolikøren lyder mystisk, men jeg garanterer for at det er godt. Den smule er ikke gennemtrængende. Skal de være fulde på bestemt tid, så pladrer du bare 1 flaske vodka mere i. Skal jeg komme og lave den??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-11 14:39

Ferskenchampagne er en fin appetitvækker, man kunne jo så putte fersken eller ananas i glassene.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-11 15:29

Eller jordbærchampagne, hvor du så køber dybfrosne jordbær og bruger som isterninger

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 15-05-11 16:05

Der skal da lidt gødning i...Er det ikke unge mennesker?? Man kan også lave en Sangria på spansk manér. Det er en dejlig læsk...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 15-05-11 17:58

Til min søns konfirmation serverede jeg pærecider med et ordentligt skvæt Pisang Ambon. Det smager godt og har en rigtig flot farve.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 22-05-11 14:30

Hyldeblomstsaft, gin, danskvand med citrus. Put citronskiver i drinken. Frys store grønne vindruer og brug dem som isterninger. Den drink smager bare SÅ godt!

Kommentar
Fra : q2400

Dato : 22-05-11 17:06

En god muserende vin med jordbær plejer at give pote hvis det er varmt i vejret, med knust isterninger i ,,, skal den være med lidt mere alkohol i kan der eventuelt tilsættes noget vodka,
god fest.