/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Picassa 3.8
Fra : dhmoelsted
Vist : 2133 gange
200 point
Dato : 15-05-11 09:10

jeg er ved at kreere et album som skulle kunne ses på nettet , man anbefaler ved upload en hastighed , der vist giver pixels men lidt kb.. man kan så stille den til normal størelse ,det giver mere kb men langsom upload... ligeså kan man afkrydse bevar båndbredde , hvis man har tid og vente :skal jeg så bruge max størelse og bevar båndbredde ??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-05-11 09:30

- ja

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-05-11 09:33

Nu må du tage dig sammen og skrive et forståeligt sprog.

Det er uklart om du hentyder til billedets størrelse på skærm , antal pixels eller komprimeringsgraden. Det sidste afgør hvor meget filen fylder.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 15-05-11 10:12

Skal billedet bare ses på nettet behøver det ikke så mange pixel og dermed fylder det ikke så mange Kb.

Skal du selv have billeder liggende kan det komme til at gå langsomt når andre vil se dine billeder.

Ligger billederne ude på en server (eks. hos picasa) betyder oploadhastigheden kun at det tager lidt tid inden dine billeder bliver lagt ud på serveren, men dem der så skal se billederne - kan se dem hurtigt.

Ved pixelreduktion vil billedet hurtigt blive til små firkanter ved at zoome ind.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-05-11 10:24

Man kan sagtens have billederne på egen server, hvis man har en rimelig hurtig internetforbindelse.
Man kan også have dem på en fremmed server .
Her skal man se sig for hvem man bruger.
Hos Picasa aner man ikke hvem der har adgang ud over amerikanske væsener, eller hvordan de kan misbruges.
Fy For F....

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-05-11 11:11

sku ( må man sige nu)

ja jeg formulerer mig nok forkert , men stouenberg siger ja ...og er da seriøs mener jeg ,så skåret ud i pap skal man ha mest ud af sine uploads så er det flueben i bevar båndbredde og fuld skrue på billed substans
go søndag osse til transor

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-05-11 20:26

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind