/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
VCD
Fra : IceCap
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 18-05-03 09:09

Forklar mig lige hvordan en videocd kan rumme filer større end 700 mb. Finder Nero selv ud af hvad den skal gøre med de dér *.bin og *.cue filer?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-05-03 10:30

Hej Icecap

Selve CD'en rummer ikke flere data end de 700 Mb, medmindre det er en 850 Mb CD selvfølgelig

Din bin fil er en såkaldt "diskimage" fil og din cue fil er en "kø" fil.

Cue filen fortæller softwaren (i dit tilfælde NERO), hvordan bin filen skal brændes.
Iøvrigt er Nero ikke særlig go' til den slags har jeg læst :

http://www.hvrlab.org./~hvr/vcdimager/nero_bug.html

bin filen indeholder, foruden dine lydspor og dine audiospor også headers for fejlkorrektion CRC. Fejlkorrektion er meget nødvendig for data mindre nødvendig for film og ikke nødvendig for audio.

En CD indeholder 333.000 sektorer, hver sektor er 2352 bytes stor. Da der brændes i sektorer og ikke i bytes giver dette ganget sammen 783,216,000 bytes eller 747Mb

Håber det var en hjælp

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-03 11:24

Hej igen Icecap

Har du fået det til at virke ?

ellers er der jo fireburner: http://www.fireburner.com/

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Tumle26

Dato : 04-08-03 19:04

Et lille tip...!
Du skal ikke bruge Nero til cue. filer. Et program der er meget bedre til det er fireburner.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-08-03 12:58

Det er jo lige hvad srhansen skriver, men jeg har ikke haft lejlighed til at teste det endnu.... Mangler nogle filer at brænde, men det ser lovende ud, vender tilbage når der sker mere. Er lige ude og sejle...

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 25-05-06 17:06

Tak for svaret srhansen.