/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny plæneklipper stopper efter 30 sek.
Fra : Skruen
Vist : 8011 gange
50 point
Dato : 13-05-11 18:45

Jeg har en ny Club Garden Plæneklipper Model EU 464-TR-G, som starter let i første træk, men stopper igen efter ca. 30 sekunder og først kan starte igen efter 1 minut

Hvad skal jeg kigge efter og hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-11 18:47

Kom olie på.
kom benzin på.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-05-11 18:58

Der kan sidde skidt forskellige steder, som gør at lufttilførsel er stoppet.

Har du renset filter og blæsehus ?

Du kan finde adskillige henvisninger her på kandu.dk omkring plæneklippere.

http://www.kandu.dk/Spg155190.aspx

Mærkeligt når den er ny, men måske er der en grund alligevel

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 13-05-11 19:03

Har tjekket olie, benzin og luftfilter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-11 19:26

Har den automat choker eller er der en dims du kan trække/skubbe.
Det er også muligt at du skal skubbe gashåndtaget lidt.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 13-05-11 21:12

Der er et håndtag, som indstilles fra ( skildpade --> Kanin --> Choker ) og herudover er der den obligatoriske dødmandsknap/håndtag

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-11 21:32

Jeg har ikke lige prøvet det med en plæneklipper, der plejer at være hul i benzinlåget, men hvis jeg ikke har åbnet en skrue på min påhængsmotor, gør den præcis det samme.

Hvis du nu prøver at løsne låget på tanken lidt, og den så kan køre, kunne det være fejlen!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-05-11 01:24

Citat
( skildpade --> Kanin --> Choker )

Start på choker og sæt den ned til skildpadde næsten med det samme,
og lad den stå, den skulle gerne blive ved at køre,
ellers er det helt sikkert mangel på benzin

Kommentar
Fra : ABCTrading

Dato : 14-05-11 05:38

Kunne godt tyde på, den ikke fødes med benzin - eller ikke får nok.

Tag luftfilter af og kontroller, der kommer benzin, når du trykker på pumpen.

Selvom det er blevet varmt i vejret, bør du som udgangspunkt starte din plæneklipper med shoker. Når den er igang, sætter du tomgangen ned i et passende og jævnt niveau med håndtagene. Du skal ikke begynde at skrue på noget - endnu! Du skal være opmærksom på, om den lille fjeder til shoker-kablet, ikke er hoppet af, så din shoker rent faktisk slet ikke aktiveres? Kontroller om dit gas-kabel aktiverer den lille arm (for enden af kablet)

Går den stadigvæk ud, får den for meget luft/for lidt benzin. Brug altid den højeste oktan til plæneklipper!!
I den medfølgende manual står der sikkert, hvordan du stiller (skruer) på tomgang o.a.?!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-11 09:50

Du sætter sikkert motoren til fuld choker og den starter fint men stopper ret hurtigt (drukner i benzin) når motoren går i gang så trækker du forsigtig håndtaget til skildpadde, det tager mellem et halvt minut og et minut, så kan motoren gå rent uden choker

Godkendelse af svar
Fra : Skruen

Dato : 14-05-11 12:00

Tak for svaret vagnr. det var så logisk, det ikke faldt mig ind

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-05-11 12:15

Selv tak Skruen, jeg går ud fra det hjalp