/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Overskrift med h1 og h2
Fra : k_m_s
Vist : 468 gange
300 point
Dato : 12-05-11 12:13

Hej

Jeg er kørt helt fast med linjeafstanden i overskriften.

Jeg har et "float" billede til højre og venstre. imellem de 2 billeder er der 2 linjer centreret tekst. Øverste linje er H1 og nederste H2.

Linje afstanden mellem H1 og H2 er for stor. Den eneste måde det bliver som jeg vil er ved at putte H2 ind i H1, og det er jo ikke godt.

Jeg ville gerne ha det hele lavet i min php include fil så ikke css skal blandes ind i det, hvis det kan lade sig gøre.
Kan jeg det?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 12-05-11 14:25

Har fundet ud af at jeg kan bruge

h1 {
display: inline;
}

Men så kommer et nyt spørgsmål (det gør der jo som regel )

Hvad siger Google til det? Når man laver om på h tagnene? Bliver man "straffet"?

Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-11 16:23

H1 "bla bla" H2
nu er fastanden mindre og den skriver med H2 " bal bla bla"

Fordi det nu er H2 størrelsen som bestemmer afstanden ved linieskift.

Som jeg husker det.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-05-11 08:08

Det har jeg også bøvlet med i min overskrift.
Det er galt når man blander css og bruger html.
Bare lige for at følge med i tråden hej hej
hilsen Steen

Annuller spørgsmålet
Fra : k_m_s

Dato : 23-05-11 07:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål