/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Klokken 8?
Fra : kammanoerup
Vist : 940 gange
50 point
Dato : 12-05-11 11:32

En bekendt spurgte efter en staude ell. frø på en plante der måske hedder kl. 8!

Jeg kender den ikke ! Måske eer der nogen her, der ved hvor den findes og kan købes !

Venlig hilsen

Kamma Nørup

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-11 11:40
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-05-11 11:40
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-11 11:41
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-11 13:18

- hvis du planter den lidt dybere end anbefalet, hedder den "kl. halvni"...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-11 16:18

Mon ikke det er nattens Dronning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-11 18:48

Jeg kender godt den plante, har selv haft den og vi stod trolig ude i haven og ventede på de sprang ud. Men kønne gule er de.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-11 18:48

ja, det er ganske korrekt, at kæmpenatlys kaldes kl 8-blomst fordi blomsterne springer ud på det tidspunkt...

d.v.s., at det gør den sådan set kl 9 fordi den ikke kender sommertid.

Men ikke en plante jeg ville have indenfor havens grænser...for hvis man sår den et sted, har man den over det hele inden længe, for den spreder sig værre end mælkebøtter såfremt man ikke passer på

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 12-05-11 21:44

Tak for svaret Nordsted1.

Men tak til alle! Nu tror jeg, at jeg ved alt om natlys!

Venlig hilsen
Kamma