/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvis man kommer for sent til syn med bil
Fra : FrejaFlop
Vist : 3856 gange
20 point
Dato : 12-05-11 10:18

Hej Kandu

I øjeblikket tales der i pressen om en bøde på 2000 kr. hvis man ikke overholder tidsfristen på syn med sin bil. Er det kun et udkast til drøftelse ?- eller er det allerede besluttet og aktivt?

jeg har ikke haft tid til at følge med ..............

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-05-11 10:27

Citat
Den nye lov ventes at træde i kraft på et endnu ikke kendt tidspunkt i efteråret, oplyser Trafikstyrelsen.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39531078:du-kan-f%C3%A5-b%C3%B8de-for-at-misse-bilsyn.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-11 12:59

Citat
jeg har ikke haft tid til at følge med

Det er heller ikke nødvændigt - for du overholder vel synstiden

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-05-11 14:27

Citat
jeg har ikke haft tid til at følge med ..............

Jeg vil så også lige gøre opmærksom på,at straffeloven også vil blive skærpet ang. hjemmerøverier.

Bare fordi jeg synes det er synd for dem,der evt. er igang med planlægning af "nye bedrifter" skulle blive overrasket over at straffen nok stiger fra 3 til 5 års fængsel.
En tragisk overraskelse de får,blot fordi de ikke har haft tid til at følge med.......

Mosebaek.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-05-11 15:35

du skal også lige være opmærksom på, at der på indkaldelsen står, at bilen skal være fremstillet til syn inden en given dato.
men det er ikke korrekt. bilen skal faktisk være synet inden.
så hvis du får bilen kasseret til syn og du er lidt sent på den, har du altså ikke ret lang tid til at få det bragt iorden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-11 18:44

I dag er det sådan at der ikke automatisk udsendes bødeforlæg ved manglende syn.

Men hvis du nu bliver stoppet af politiet ude i trafikken og bilen ikke er synet rettidigt, så får du både en bøde og mister dine nummerplader.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-11 19:41

Man behøver ikke at syne bilen til en bestemt dato . Bare man holder den væk fra offentlig vej .

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-11 23:28

Citat
Man behøver ikke at syne bilen til en bestemt dato . Bare man holder den væk fra offentlig vej .

Det er sgu ikke korrekt.

Hvis bilen er indregistreret har man pligt til at periodesyne den rettidigt, uanset den så konstant stod låst inde i en underjordisk garage skjult for omverdenen

Kommentar
Fra : pims

Dato : 13-05-11 21:16

Som det er nu, for du en påmindelse efter et par måneders overskridelse. Bliver du stoppet af politiet vil de højst sandsynligt give dig en ekstra chance for at få det bragt i orden, alt efter bilens stand. En måned mere, så får du et brev hvor der står at det skal være "NU" og bliver du stoppet, ta'r de pladerne med det samme. Politiet kommer som regel ikke ud og henter pladerne, det har de ikke tid til.
Men det kan ske.
Pims

Kommentar
Fra : ABJensen

Dato : 31-05-11 22:54

http://www.hvordan.dk/hvordan-syner-man-sin-bil-bilsyn - selvfølgelig skal man overholde synstiderne. Alt andet skal da give problemer. Det er jo at skide stort og flot på vores andres sikkerhed. Ellers må bilen afregistreres og deponeres. Hvis man bare kommer almindeligt for sent, så bestiller man bare en ny tid.