/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer til eksamensbrug
Fra : hedefelt
Vist : 6971 gange
400 point
Dato : 12-05-11 07:56

Min datter skal snart til eksamen - hvor de på gymnasierne nu åbenbart selv skal slæbe en printer med!

Vores scan/printer er flytbar - men nok ikke egnet til at slæbe med ind i eksamenslokalet - er der nogen der har et fornuftigt forslag til en printer i den fornuftige ende af prisskalaen - både i indkøb og forbrugsstoffer?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-11 08:47

Det er da det mest ga-ga jeg har hørt længe, hvis lærerne vil se en opgave kan de sgu da få en fil tilsendt med det samme eller vente til dagen efter.

Fortæl mig ikke at der kan tilsluttes 25 printere i et almindeligt klasseværelse, og hvem står for forsikringen ???

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-05-11 08:59

LuffeA
Sagen er, at du under eksamen ikke må være online, da det giver mulighed for snyd, du kan altså derfor ikke sende en fil. Og hvis du gjorde, skulle censor så udskrive samtlige opgaver for at kunne læse og rette dem?

Vente til dagen efter ødelægger ligesom ideen i at eksamen afvikles på et fastsat tidspunkt uden mulighed for ekstern påvirkning af opgaven.

I eksamenslokalet er der selvfølgelig sørget for stik dåser så alle kan blive tilsluttet med deres printer, og der er som regel også mulighed for at gemme opgaven på en USB nøgle og skrive ud på en centralt placeret printer, mange foretrækker dog at medbringe deres egen for at undgå køen ved fællesprinteren (har din datter undersøgt den mulighed?)

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 12-05-11 09:14

Der er desværre ikke mulighed for fælles printer - og man må ikke "låne" naboens printer - så det er enten eget udstyr eller som da vi andre gik i skole papir og kuglepen!

Så vi fortsætter jagten på en "lille" printer til eksamensbrug!

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 400 point
Dato : 12-05-11 09:16

Du kan få en printer til 279,- i Elgiganten, det kan godt være det ikke er den mest økonomiske i brug, men den skal vel bruges relativt lidt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-11 09:22

Den skole er da idiotisk. Jeg har undervist i mange år og hos os skulle eleverne også bruge deres maskine, men ugen før de skulle til eksamen, der tog de maskinen med i skole og eksamensrummets printer blev installeret på alle maskiner.

Det gav den begrænsning at det lige var den maskine de skulle bruge til eksamen, men det gav ingen problemer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-05-11 09:27

granner01

Sådan er det desværre i dag, ikke kun på den skole men også på alle andre, de fleste har dog en central printer, men som udgangspunkt skal du have din egen med, både på gymnasiet og på de højere læreanstalter

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 12-05-11 09:37

Hejsa Hedefelt,

Den er god nok !
Hvor tåbeligt det end lyder skal alle elever medbringe egen laptop og printer ved eksamen på de højere anstalter idag.
Jeg var selv med til at rigge et eksamenslokale til i januar hvor der var 25 elever i lokalet som alle havde deres eget udstyr med...... et "gedemarked"!

Vi havde købt en billig Brother (3 i een) til min kone

Bluesky

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-11 09:52

Nu kunne jeg skrive en masse om retskrivning med fyldepen og uden stavekontrol

Canon står jo for at være de mest økonomiske i blæk, ihvertfald når man snakker om originalpatroner.

Nedenstående er prisbillig og ser ikke ud til at være et "skrummel".
http://www.pricerunner.dk/pl/26-2583199/Printere/Canon-Pixma-iP2700-Sammenlign-Priser

De har også en "bærbar" printer, men den koster op mod et par tusser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-11 16:27
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-05-11 19:12

Hmmm, nu sidder jeg da og ærgrer mig over, at jeg har kasseret min første printer, den fyldte ikke ret meget, til gengæld kunne den kun printe ud fra pc, ikke scanne eller kopiere, den havde jo været fin til sådan en eksamen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-05-11 11:17

Hje.
Vil lige sige at da jeg var eksamensvagt på VUC måtte de studerende der IKKE havde mulighed for at medbringe en printer putte deres opgave over på en USB nøgle.
Derefter måtte de med hjælp af os vagter printe ud på skolens printer.
Sig hun skal forhører sig om den mulighed.

Godkendelse af svar
Fra : hedefelt

Dato : 16-05-11 09:01

Ja det udviklede sig mere til en debat om man skulle have printer med eller ej - men det skal man - så det er der jo desværre ikke noget at gøre ved - andet end købe en!

Valget faldt på HP jeskjet 1000 til 280 i computercity (den samme som i elgiganten - computercity giver bare rabt med LO-plus kortet) - som samtidig gav "tilbud" på patroner - køb 3 betal for 2 - så skulle der være til denne eksamensomgang!

Printeren vejer omkring 2 kilo og kom i "bærepose"!