/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Alu lister til vinduer
Fra : pedroso
Vist : 2378 gange
100 point
Dato : 11-05-11 22:44

Så skal jeg i gang med at skifte bundlisterne til mine vinduer. Gummipakningen har det ikke for godt.

Alu-lister har jeg set, det ser fint ud og ser enkelt ud. Men kan I give nogle gode råd? Jeg har aldrig prøvet det før.

Listerne langs siderne og toppen kunne jeg skifte, men jeg ved ikke om det er nødvendigt.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-11 10:49

Vi har fået skiftet en stor del af vores lister ud med alulister.

Det er meget nemt. Der købes nogle beslag, som man først sætter fast, dernæst klikkes listerne på

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 13-05-11 21:15

Ok tak. Hvad med de lodrette lister?

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 13-05-11 21:45

Pli de lodrette lister af, og kort dem de ca. 2 cm, lidt afhængigt af alu-profilen. du kan løsne dem forsigtigt med et bredt stemmejern, ruden skal nok blive på sin plads. muligvis skal du ha nye gummibånd, men det fås i metermål.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 14-05-11 11:12

Ok. Er der noget med at der skal være et gab mellem de lodrette og bundlisten?

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 14-05-11 12:01

ja ca. 3 - 4 mm var nok, da jeg var ansat hos en glarmester

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 18-05-11 10:08

Tak for svaret Nordsted1/Skruen. Du kom først Skruen, du siger til hvis jeg skal lægge lidt points til dig også.