/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
omregistrering
Fra : jensviggo
Vist : 1310 gange
40 point
Dato : 11-05-11 05:32

jeg har købt en anden bil, som er på plader,hvad gør jeg, jeg synes det er ufatteligt bøvlet, at man ikke kan gøre det online

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 11-05-11 05:37

Kør til det nærmeste motorkontor (hos SKAT) og udfyld en omregistreringsattest og betal et mindre beløb og så er det overstået.
Der er i mange byer også synshaller der kan ordne det for dig mod et mindte beløb.

Så let er det.

hawaii7

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-05-11 06:11

jeg synes det er ufatteligt bøvlet, at man ikke kan gøre det online

det synes jeg også for det ville gøre det meget nemere for kriminelle og andre at omregistrer din og andres biler og så står de som ejer af bilen vupti så har man mistet sin bil det er smart

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 11-05-11 06:17

det har du ret i, det havde jeg ikke tænkt på.....tak

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-05-11 09:19

husk medbring 380 kr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-05-11 09:37

Samt regeristreringsattesten og et bevis på, hvor du vil have bilen forsikret. Beviset kan du få fra forsikringsselskabet.

Når sagen er færdigbehandlet modtager du en ny registreringsattest samt opkrævning fra forsikringsselskabet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-11 12:48

1 Henvend dig til et forsikringsselskab og tegn forsikring på bilen.
Du får tilsendt et forsikringsbevis.

2 Medbring forsikringsbevis og bilens originale registrereringsattest og henvend dig på et motorkontor (alt. SKAT..Afhænger af om du bor et sted hvor det IKKE er SKAT der står for omregistrering)

3 Udfyld blanket "anmeldelse til syn/omregistrering"

4 Betal omregistreringsgebyret..og så får du en kvittering for gebyret og kopi af midlertidigregistreringsattest udleveret.
Den originale registreringsattest kommer med posten efter få dage...(men som regel når første opkrævning på vægtafgift/ejerafgift at komme først

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 11-05-11 15:46

Det er kun kvitteringen for betalingen af bilen, der gælder for ejerskab.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-05-11 18:18

Hvorfor kommer flere med svar angående forsikring, når jensviggo slet ikke spørger om forsikring?

hawaii7

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-05-11 20:05

fordi forsikring er en forudsætning for (om)registrering

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-11 00:50

Citat
Hvorfor kommer flere med svar angående forsikring, når jensviggo slet ikke spørger om forsikring

Fordi, som hjkofoed også er inde på, aå er det en forudsætning for at få indregistreret en bil, at man har et bevis på, at man har tegnet en lovpligtig forsikring på den.

Så hvis du ikke engang er klar over det, var det måske bedre at undlade at vildlede spørgeren

For hvis nu spørger bare havde fulgt dit råd og troppede op på motorkontoret uden forsikringsbevis, kunne han vende hjem med en lang næse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-05-11 09:24

http://www.kandu.dk/spg155487.aspx#1790441

Så let er det ikke hawaii7

http://www.fdm.dk/bilsalg/omregistrering

jensviggo du har flere åbne spørgsmål. I morgen annullerer kandu et af dem, og du får strafpoint

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 13-05-11 09:19

Tak for svaret hawaii7.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-05-11 09:22

det gik som fod i handske med den omregistrering, tak for alle svarene