/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Terrassevarmer & væltesikring
Fra : Niederhof
Vist : 835 gange
500 point
Dato : 10-05-11 19:25

Vores terrassevarmer glemte at gå indenfor, da det stormede - dumt, ikk'?
Den væltede, og nu kan jeg ikke få gang i den igen - den er forsynet med en såkaldt 'væltesikring', men skal den ikke selv slå fra (eller til?) igen, når terrassevarmeren bliver rejst igen?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-05-11 21:41

Jeg formoder det er gas du taler om eller hvad ?

Er der en elektronisk tænding ? -som kører på et batteri ?.

Hvis det sidste er tilfældet kunne det jo være der der er en løs forbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-11 22:21

Det er normalt at sikringssystemer ikke selv kobler til igen.
Så der er måske en dims du kan aktivere.
"Hætten" sidder vel ordentlig ned over ventilen.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 04-06-11 17:51

Undskyld forsinkelsen - der kom lige et fabelagtigt mc-vejr i vejen
Terrassevarmeren kører på gas og er uden batteri.......
Jeg har forsøgt at lukke op for gas og regulering, og så holde en tændt ukrudtsbrænder op i brænde-rummet - men der kommer ingen ild.
Jeg mener at koblingen er trykket godt nok ned, men kan dog ikke hører at gassen suser ud - det plejer jeg at kunne.
SÅ det er nok den der 'automat-sikring' der skal genaktiveres - men hvordan?