/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
forslag til generalforsamling
Fra : nord47
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 10-05-11 15:29

Da jeg har indsendt forslag til grundejerforening,vil jeg gerne vide,om ikke forslagene skal udsendes til sammen med indkaldelse til generalforsamling, forslaget er indsendt til tiden og da der under*behandling af indkomne forslag* kun står(vedtægtændringer) intet andet.

Jeg tror mit forslag bliver syltet ??
Har nogen et godt råd ??

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-05-11 15:38

Dit forslag kommer nok under - eventuelt - eller indkomne forslag, du er ikke glemt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-05-11 15:44

Jeg ved ikke hvordan det fungerer i en grundejerforening, men i en afdeling af et boligselskab fungerer det sådan, at der bliver delt indkaldelser til afdelingsmøde rundt til lejlighederne og af denne indkaldelse fremgår det, at forslag der ønskes behandlet på afdelingsmødet skal være selskabet i hænde inden en vis dato.

Når denne dato så er rundet, og inden vi er nået til møde-datoen, bliver den endelige dagsorden omdelt og her figurerer bl.a. de forslag, som beboerne evt. er kommet med, altså som punkter på dagsordenen.

Og til allersidst selvfølgelig "Eventuelt".

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 10-05-11 16:04

Hi Trollepige
Ja,det havde også været rimelig med det du siger,men når 2 bestyrelsemedlemmer laver løgnhistorier og bliver afsløret ved mine forslag,har de jo ingen interresse og ligge forslagene frem,kan jeg se,ingen har endnu opdaget det,så der bliver larm,men det kan vel også håndteres

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-11 16:34

nord47

Så tager du det selv op til generalforsamlingen. Det kan de ikke forhinre dig i.

Det mest almindelige er, at det står i indkaldelsen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-05-11 16:46

Problemet kan vel være, om du kan bevise, at du har afleveret dit forslag.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 10-05-11 17:24

man kan ikke beslutte noget under eventuelt

det skal være under indkommende forslag

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-05-11 17:33

det kommer lidt an på hvad der står i vedtægterne
freks i vores
normalt skal indkaldelsen være ude senest 14 dage før og forslag 8 dage før ( i formandens hænder) derfor er det ikke altid at det står i indkaldelsen så skal formanden så gøre alle bekendt med dette senest 4 dage før (opslag/eller breve til alle) for at det kan komme med på generalforsamlingen)

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 10-05-11 20:26

Jeg syntes ikke det er rimeligt,at forslag ikke bliver udsendt i indkaldelse,når det har været formanden i hænde over 1 mdr. og så pludselig kommer det op på generalforsamlingen,folk må da have lov,at tænke sig om,her 3 uger før GF

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-11 20:39

Evt. kunne du måske selv informere alle parter.

Godkendelse af svar
Fra : nord47

Dato : 10-05-11 22:15

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-05-11 06:20

Velbekomme.