/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ustabile hastighedstest
Fra : EA_HS
Vist : 2312 gange
200 point
Dato : 10-05-11 00:19

i længere tid har jeg undret mig over langsom internet forbindelse fra stofa,
jeg betaler for 25/2 Mbit,.. hvad den sjældent er i nærheden af,

når jeg tester hos TDC er det utrolig svingende,.. mest omkring 3 til max 10 Mbit download,
dvs. det er tit svært at se fx. youtube videoer (jævnt) i høj kvalitet,

nu har jeg prøvet at sammenligne hastighedstest fra TDC og Stofas egen
der er 'himmelvid' forskel,.. men hvorfor, ?
hvad er jeres erfaringer, ?

her er to eksempler / screenshots,
http://peecee.dk/upload/view/305931
http://peecee.dk/upload/view/305932

testene er taget lige efter hinanden, (ikke samtidig)
når TDC viser 4,02/1,01, .. er Stofa's noget mere optimistisk 15,28 / 1,02 Mbit
og TDC 2,83/038, / Stofa 14,64 / 1,06 Mbit

stofa's support har jeg opgivet,
så overvejer anden udbyder, men ved ikke hvilken,

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-11 05:48

prøv lige her http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

og i bedste tilfælle test med den gamle metode link ligger på siden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-11 08:37

Husk at du køber "op til 25/2" - de garanterer bare at det ikke bliver højere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-11 09:03

Der sælges mange internetforbindelser ,især over mobilnettet, som hedder et eller andet med et antal megabit. Ser man nøjere efter står der at det er op til den nævnte hastighed.

Det er fuldstændig uinteressant hvad det er op til. Dvs hvad det ikke kan.

Man skal kun interessere sig for en garanteret minimumshastighed. Dvs. hvad det kan.

Men det er der ikke mange udbydere som tør opgive.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-05-11 12:41

Så tag TDC. Man kan sige meget om dem, men deres service er god og jeg har aldrig haft problemer med nettet hos TDC.
De tør da i det mindste love en minimums hastighed.

Alle de der billige tilbudsudbydere ville jeg aldrig nogensinde vælge. Hvorfor gå udenom selve moderskibet, når du alligevel skal snylte på deres linier?

Altså hellere betale 100 kr mere for en stabil udbyder.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 10-05-11 16:43

Vil bare lige sige at hos mig viser Stofa, Tdc og Yousee's hastighedstests samme resultater.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-05-11 17:37

borger.dk >>Kunder hos TDC kan, grundet kapacitetsproblemer i forbindelsen til DIX'en, i visse tilfælde opleve, at deres testresultater ikke er helt så høje, som de burde være

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-05-11 17:41

1. hvor langt er der til strofas central ? jeg ligger freks. 1,5 km fra persketivs central det giver ca.13 men jeg har en 20

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-05-11 19:38

Hm,.. det jeg mente var forskellen på TDC og STOFA,s hastighedsmålere,
men der har måske været fejl på TDC,.. ?

prøvede lige med en bærebar med indbygget trådløs netværk,
den fungere helt anderledes hurtig ca 23,5/1,9
så skal nok lige ha' kikket på det usb netværk nøgle,

melder lige tilbage senere,

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 13-05-11 00:47

Tak for svaret rotw.