/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
wlan forbindelse til router, men....
Fra : starphoto
Vist : 539 gange
500 point
Dato : 09-05-11 14:50

Hej

Jeg har et stort problem.

Jeg har wlan forbindelse til vores netværk, via router, men ingen Internet Acces.

Hvad kan det skyldes?

Lan virker ok.

Alle internet telefoner og andre pc'er på Wlan, fungerer uden problemer.

Mvh
Betina

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-05-11 15:44

Kan du se den trådløse-forbindelse på den enhed der er problemer med?

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 09-05-11 16:53

Ja det kan jeg. Den viser nu. Pc - netværket - internettet.
Mellem netværket og internettet er et rødt kryds. Beder jeg pcen rette problemet bliver det gjort, men går hurtigt over i det røde kryds igen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-05-11 17:32

Ok, bruger du vista eller 7?

Har du prøvet og se om det er skrevet nogen IP adresser ind på netværkskortet egenskaber?

Har din computer en IP? Hvis ja, hvad er den, hvad er standardgateway, hvad er subnetmasken og er DNS IP adressen?

Du samme IP på LAN-forbindelsen som på WLAN-forbindelsen?

Har du prøvet og opdateret driveren til WLAN-kortet?

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 09-05-11 17:49

Bruger win7.

Resten får jeg lige min søn til at svare på

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 10-05-11 09:42

Har du prøvet og se om det er skrevet nogen IP adresser ind på netværkskortet egenskaber?
** Det er der ikke som jeg kan se, skal der være det?**

Har din computer en IP? Hvis ja, hvad er den, hvad er standardgateway, hvad er subnetmasken og er DNS IP adressen? ** hvor er det nu man finder det ?**

Du samme IP på LAN-forbindelsen som på WLAN-forbindelsen? **hvor ser jeg det?**

Har du prøvet og opdateret driveren til WLAN-kortet? **Ja det er gjort.**

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-11 11:19

For at se om det er skrevet en IP ind på netværkskortets egenskaber, så skal man ind i Netværks- og delingscenter, over til venstre klikke på Rediger indstillinger for netværkskort, derinde højreklikker du på netværksforbindelsen og vælger Egenskaber, i det nye vindue der bliver åbnet skal du dobbeltklikke på TCP IPv4 og der skulle det gerne se sådan her ud: http://peecee.dk/upload/view/305960

For at se om du får IP adresser og om de er det samme på LAN som på WLAN så kan du gøre det på to måder. Vi tager den der er lettest og forstå.
Igen skal vi ind i Netværks- og delingscenter og klikke på Rediger indstillinger for netværkskort over til venstre. Du skal også igen højreklikke på netværksforbindelsen, men denne gang klikke på Status og i det nye vindue skal du klikke på Detaljer... og så kan du se IP adresse, subnetmaske, standardgateway og DNS-adresser og det KAN se sådan her ud: http://peecee.dk/upload/view/305963. De tre sidst nævnte, altså subnetmaske, standardgateway og DNS-adresser skulle meget gerne være ens på LAN- og WLAN-forbindelserne.

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 26-05-11 21:14

Hej Igen

Beklager den lange svartid, vi har hundehvalpe pt. og det tager temmelig meget tid :)

TCP IPV4 = er som dit billede

subnetmaske
standardgateway er alle ens på de 2 fobindelser
dns-adresser

IP adresserne er forskellige, men det skal de jo også, ikk?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 21:32

Ja IP adresserne på LAN og WLAN skal være forskellige, det er jo to forskellige netværkskort. Du skriver at standatdgateway er ens på begge forbindelser, men hvad med subnetmaske og dns adresserne, er de også ens på begge forbindelser?

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 26-05-11 21:42

Ja, alle 3 steder er tallene ens (det var egentlig det jeg mente, men kan godt se det kan være lidt misvisende skrevet)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 22:13

Okay og hvad sker der når du prøver og gå på nettet via WLAN?

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 01-06-11 22:39

Den forsøger at identificere netværket men uden held. Jeg vil prøve at tage pc med til en veninde i morgen og se om den gør det samme på deres netværk.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-11 15:15

Det lyder som om der er skrevet en fast ip adresse ind på netværkskortet for DNS servere.

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 02-06-11 16:33

virker fint hos min veninde

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-11 16:52

Jamen så er det din router/access point der er noget galt med, prøv og reset den og se hvordan det virker uden nogen form for opsætning.

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 02-06-11 22:09

Det er ikke den, det er testet, desværre, jeg har jo heller ingen problemer med at komme til netvæket, kun derfra og ud på internettet.

Kan det være noget i routeren / accesspoint (vi har begge dele)?
Også med tanke på, at samptlige HTC og Iphone's samt andre bærbare pc'er ikke har nogen problemer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-11 22:49

Så må jeg desværre melde pas, når jeg ikke selv har maskine til og kigge den igennem.

Kommentar
Fra : starphoto

Dato : 03-06-11 07:20

Øv ærgerligt, vi må se om vi får det til at fungere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-11 09:38

Du kan evt. prøve om og geninstallere windows.

Annuller spørgsmålet
Fra : starphoto

Dato : 11-06-11 18:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Tak for forsøgene