/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
kun nødopkald
Fra : lham
Vist : 2885 gange
100 point
Dato : 09-05-11 09:21

Sony Erikson k750i
skiver "Kun Nødopkald"
er fuldt opladet
der er penge på "snakkekontoen "
Hvad skyldes dette -og hvordan afhjælpe

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-05-11 09:23

Der er noget der tyder på, at du ikke har logget på - evt. kan der være fejl på dit telefonkort!

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 60 point
Dato : 09-05-11 09:27

Det er fordi du ikke er koblet på nettet.
Du kan have glemt at taste din pin-kode, telefonen er defekt m.m.
Derfor kan du kun foreta nødopkald (112). dette kan gøres uden penge på diverse kort.
Kontakt fejlmelding hos det teleselskab du har.

vic200

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-05-11 10:05

Prøv i fø'rste omgang at slukke din telefon og tænd den igen.

Hvis det ike hjælper, så kan det være enten dit simkort eller din telefon der er deffekt, sæt kortet i en anden telefon, hvis det afhjælper fejlen, så er der noget galt med din telefon, hvis det ikke hjælper, så er det nok dit simkort der er dødt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-05-11 17:20

det kan være, at dit simkort ikke er sat rigtigt i. prøv lige at kigge efter det.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-05-11 17:28

SIMKORT:
har haft simkort ude og i igen-ingen forskel , men det kan vel ikke være dødt da jeg kan se min"telefonbog"
Power on /prøvet og batteri ude/inde
Desværre har jeg ikke adgang til en anden telf.
Jeg bruger den rigtige kode.
Jeg kan modtage SMS-er

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-05-11 17:50

Selvom du kan få adgang til lageret på simkortet, så kan det sagtens være defekt, så det ikek får kontakt med HLR'en (databasen hos din operatør)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 10-05-11 06:20

Jeg har tidligere oplevet at i kraftigt højtryksvej ( som vi jo har nu omgivet af 3 kraftige højtryk) har der været problemer med dårligt signal både på radio og tv signaler -kan det evt være det der er problemet da jeg pt befinder mig i CBB yderområde hvad dækning angår ?
Måske er det noget vrøvl der lige faldt mig ind.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 17-05-11 06:08

Tak for svaret vic200.
kontaktede operatøren , de var ved at ændre på sendere i det område, dette i kombination med kraftigt højtryksvejr kunne give en sådan fejl. Nu virker det igen.