/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp til Pillefyr & Solvarme.
Fra : Rustica.dk
Vist : 1033 gange
500 point
Dato : 08-05-11 15:50

Hej Kan-duér

Jeg ønsker hjælp til opsætning sammenkobling af mit pillefyr & solvarme.

Jeg har følgende.
Pillefyr: NBE Scotte 16/24 Kw
Solvarme: SR86C6
Vandbeholder med 2 spiraler (rediator / brugsvand)

Som det er nu så køre pillefyret , og holder kun sin egen beholder varm, og solvarmen holder vandbeholderen varm. det vil sige Pillefyret starte op og slukker hurtigt igen (Dette mener jeg jo er unødvendigt.)
Jeg kan se at det er muligt at sætte el, til så det køre når solen ikke kan varme nok, men der vil jeg jo gerne at det er pillefyret den spørger efter i stedet.

Jeg kan ikke finde noget i manualen, om hvordan det skal sættes sammen......

Mit spørgsmål:
Hvordan får jeg sat de 2 enheder sammen, sådan at når solvarmen kan klare 60 grader, så køre pillefyret slet ikke.

Håber virkelig at der er til at forstå, men ellers spørg endelig

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 09-05-11 08:59

Stil dit spørgsmpl på www.stokerpro.dk Der er mange der ha den opsætning du gerne vil ha... Så der er masser af kvalificeret hjælp at hente.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 09-05-11 18:58

I korte træk vil jeg tage den nye tank og forbinde solvarmen ind i toppen og stokeren i bunden, fordi det varme vand tages fra toppen hvor imod varme til radiator er fra bunden , så for at forbinde de to anlæg vi jeg bruge en at-termostat (Anlægtermostat ) sætte den på 60 grader og forbinde det sådan at hvis fremløbet er over eks.vis 60 grader i solfangren skal stokren ikke køre , når så vi nærmer og den kolde tid skruer du net for at-termostaten og stokren vil så køre sammen med solen......... sådan kunne jeg godt finde på at lave et anlæg ,,,hvis det ikke var fordi vi har fjernvarme......

Bassebo...