/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
grænsekontrol
Fra : lillelyst
Vist : 655 gange
50 point
Dato : 07-05-11 15:47

Hvor bliver det da skønt at få mere kontrol ved grænserne så man kan få stoppet de mange svindlere som udnytter Danmark på det groveste. Se bare hvad skats aktioner giver statskassen ved bl.a. manglende registreringer af biler.
Dog forstår jeg slet ikke hvorfor man mener det bliver meget dyr: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/06/111322.htm
måske kan nogen forklare?
Jeg vil da mene at tolderne og politiet uden problemer vil kunne tjene deres egen løn + en hel del ekstra ind blot ved at have en markant kontrol hvor der ikke må mangle personale overhovedet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-11 17:12

javel

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 25 point
Dato : 07-05-11 17:22

Det er jo også i forbindelse med Bulgariens og Rumæniens kommende indtræden i Schengen, så kommer der endnu flere røvere og svindlere.
Det som SKAT finder ved razziaer er kun toppen af isbjerget.

Men endelig har de højtlønnede fiduser i EU fundet ud af at Schengen giver for meget bøvl, så i løbet af i år bliver der lavet stramninger, og samtig mere frihed til de enkelte lande til at bestemme selv.

Fri bevægelse...........min bare

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-05-11 17:43

Rent økonomisk er det hvis billigst at vente med at oprette det til efter et valg, da rød fløj evt. vil afskaffe det igen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-11 18:37

Citat
Rent økonomisk er det hvis billigst at vente med at oprette det til efter et valg, da rød fløj evt. vil afskaffe det igen.

Det tror jeg desværre også.Godt hjulpet af kollaboratørerne fra det radikale venstre.De (R) har gjort Danmark ubodelig skade,gennem deres indvandrerpolitik. (Mest tilbage i 90`erne).
De burde simpelthen,kunne dømmes for landsskadelig virksomhed.På linje med nazist partiet.Helt i ånd med deres leflen for omtalte parti,og tyskerne i det hele taget.Jeg kigger her på et "smuk" billede med den tyske rigsbefuldmægtigede Werner Best,og den stolte danske statsminister Erik Scavenius. Jojo,fint selskab.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-11 18:48

De eneste to Radikale jeg turde købe en brugt bil af,var brødrene Baunsgaard.

Men de er desværre borte. Dette er medvirkende til,at vi må finde os i deres "Låsby-Svendsens" politik idag.
Jeg må erkende at inden for rød blok,er Enhedslisten og SF,nok de mest ærlige idag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-05-11 19:24

Jeg er stolt af at Danmark under 2 verdenskrig, det er sku kun idioter som Anders Fjog Rasmussen der kan lukke sådan en gang lort ud, at vi skulle skamme os over at være kommet nemmer gennem krigen.
Så kom befrielsen og aldrig har der været så mange med frihedskæmperbånd på, hvor var disse helte under krigen?
Derefter kom hævnen, dog ikke mod de tyske soldater nej mod nogle forsvarsløse unge piger, der skulle klippes skallet og have malet hagekors på deres bare kroppe.
Og deres ugerning var at de kom til at elske en fra den forkerte side, fy for satan siger jeg bare.
Det er sku nogen rare helte.
Og disse politiker der gik ind for samarbejdspolitiken, som havde sagt at det var iorden at melde sig til ss- viking og slogs på østfronten, den rang de der fik ville også gælde i den danske hær efter krigen.
Hvor må det være dejlig at dømme folk når man kender fremtiden,
Den Danske modstandsbevægelse tager jeg hatten af for, de offrede nogen gange livet for deres sag og de hjalp også mange jøder til Sverige, men det var de kun istand til pga: samarbejdspolitiken hvor de fik advarelse fra de tyskere de talte med, lad være med at dømme bagud i historiens klare lys.
alan57

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 07-05-11 20:50

Jeg fik desværre ikke helt svar på mit spørgsmål så jeg lukker tråden igen.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 07-05-11 20:50

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-11 21:21

Lukker ???

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 08-05-11 07:58

Hvis bare det kunne stoppe de største svindlere: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/11/07/110706.htm?rss=true