/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Renault megane .1.6 2001 ved køb ??
Fra : Rustica.dk
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 06-05-11 21:22

Hejsa kan-duer

Jeg skal måske købe mig en Renault megane .1.6 2001.
Den har fået ny motor, pga. en sprunget tandrem.
Jeg er blevet oplyst at når der kommer ny motor i sådan en bil, kan det godt ødelægge gearkassen ??
Er dette rigtig??
er der ellers andet jeg skal holde øje med på den slags bil ?

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 06-05-11 22:17

Hvorfor skulle det ødelægge gearkassen ? Hvis det er samme motor som lå i bilen inden tandremmen sprang, og kobling / udrykkerleje antageligt er udskiftet korrekt, kan det ikke ødelægge noget.
Men hvis koblingen ikke er centreret korrekt og der iøvrigt anvendes vold ved monteringen, så kan det være skadeligt. Ellers ikke.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-05-11 22:30

okay det er rigtig godt at vide.. (Du ved der er Så mange venner der er kloge hæhæ)

Ellers noget at holde øje med på den model ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-11 23:13

Det er lidt mystisk med ny motor fordi remmen er knækket. Man plejer at kunne klare det ved udskiftning af nogle af ventilerne.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-05-11 23:24

Citat
Jeg er blevet oplyst at når der kommer ny motor i sådan en bil, kan det godt ødelægge gearkassen

sludder og vrøvl, ..
fordi forruden revner, behøver de andre ruder ikke også gå i stykker,
det skal du ikke spekulere mere på,

Citat
er der ellers andet jeg skal holde øje med på den slags bil ?

ja,.. alt, lige fra rust, til mekaniske problemer,
få en mekaniker, eller anden bilkyndig til at hjælpe dig, så du ikke bliver snydt mere end højest nødvendig... held og lykke med købet, ..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-05-11 23:31

Citat
Det er lidt mystisk med ny motor fordi remmen er knækket. Man plejer at kunne klare det ved udskiftning af nogle af ventilerne.

det er der ikke noget mystisk ved,..
det kan sagtens være både billigere og bedre at skifte motoren, i stedet for en 'usikker' rep, af den ødelagte,.. især hvis den har mange KM. på bagen, og et eller flere stempler er ødelagte af ventilerne, og topstykket har taget skade.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-05-11 23:38

her er en lille smule hjælp i form af en tjekliste (PDF format)
http://213.174.143.38/download/brugtvogns-checkliste-version-1-02-pdf-15113678.html

der findes mange af slagsen, kan ikke lige finde dem nu, (ligger på anden PC)

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-11 23:50

her er nogle priser at sammenligne med så du ikke giver alt for meget for den,
en forhandler tillægger nok 10 - 30 % (fortjeneste)..
http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworthresult.do?cat=1&mo=megane&t=2&ma=renault&at=0

ps,.. når du klikker på modelbetegnelsen kan du læse alle oplysninger om bilen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-11 08:11

Citat
en forhandler tillægger nok 10 - 30 % (fortjeneste)..

Og det gør han bl.a. af den grund,at der skal være plads til evt. garanti reparationer.
Han er nemlig forpligtet,til at give en halv års garanti.I modsætning til en privat sælger.
Endelig står han også med ansvaret,for evt. restgæld i bilen.

Bl.a.derfor handler jeg aldrig privat,selvom der i første omgang kan spares lidt penge.
Det kan blive en dyr besparelse.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-05-11 07:25

Tak for svaret EA_HS. og til alle andre det gav et biddrag med