/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper går dårligt i tomgang
Fra : andreas598a
Vist : 4573 gange
50 point
Dato : 05-05-11 17:33

Hej

Jeg har en plæneklipper som går ujævnt når den bliver varm
Den har fået skiftet tændrør, olie og frisk benzin.
Motoren er en B og s.
Den går op og ned i omdrejninger næsten til den dør når den er nede i omdrejninger

Håber der er nogle der kan hjælpe

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-05-11 17:46

Ofte sidder der en fjeder på gasspjældet, det kan være denne der skal strammes. Den er synlig udefra.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-05-11 17:51

Der er adskillige B&S motorer. Mang af dem , der er solgt de sidste år er noget slemt møj.
De kendes på en plast karburator, med rød gummibold til priming, og ingen justeringsmulighed.
Hvis det er den skodtype er den ikke værd at gemme på. Den er også utrolig billig.

De ældre bedre har en stilleskruer for tomgangsblanding og for tomgaangshastighed.
En trænet "motormand" kan stille dem optimalt efter gehør. Så går den pænt tomgang.

Husk også lige at rense luftfilteret, eller at skifte det hvis det er papirtypen.

Endelig skal du se efter tilstopning af køleripper med græsstøv. Overhedning kan også giver symptomer.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-11 20:23

Citat
De kendes på en plast karburator, med rød gummibold til priming, og ingen justeringsmulighed.
Hvis det er den skodtype er den ikke værd at gemme på. Den er også utrolig billig.

Sludder og vrøvl.

Oftest er det skidt i karburator eller den lille gummimembran, som skal udskiftes. Det koster altså ikke så meget som at købe en ny.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 05-05-11 20:23

Har chekket fjederen den er fin.
luft filteret er helt renset men dog lidt mørkegult

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-05-11 20:27

http://www.kandu.dk/Spg155190.aspx

Jeg fik skiftet det på værkstedet. Men som du kan se, kan man gøre det selv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-11 23:31

Det gjorde min plæneklipper også forleden.
Det var fordi de skruer der holder karburatoren fast på cylinderen var gået løs

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 06-05-11 07:13

Okay tak for det skal kigge på det snarest muligt.

Godkendelse af svar
Fra : andreas598a

Dato : 24-05-11 18:47

Tak for svaret smuller54.