/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min PC tænder efter jeg har logget ud!
Fra : hefje
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 05-05-11 08:32

Er der nogen der kan hjælpe? Det ville jeg blive glad for.

Jeg har rodet lidt med pc'en i anden sammenhæng, og herefter er der sket det, at når jeg logger af, starter den op igen. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre ved det?? Samtidig har jeg også fået lavet det sådanne, at "man" skal skrive brugernavn for at komme på. Det er også lidt små-irriterende. Det kom der ud af at have ferie, så fik jeg rodet mig ind i det her

Men mit første spørgsmål, er min største kval. Tusinde tak hvis du har tid og lyst til at råde mig.

God dag fra Heidi

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 30 point
Dato : 05-05-11 08:37

Du skal ikke bare logge ud , du skal afbryde den.

I øvrig ville det gøre det meget nemmere hvis du fortalte hvilken maskine og hvilket styresystem du har.

Godkendelse af svar
Fra : hefje

Dato : 05-05-11 08:58

Tak for svaret transor. Jeg har Windows XP og en HP compaq 9030. Kunne det bruges Hilsen Heidi

Kommentar
Fra : hefje

Dato : 05-05-11 10:22

Hej Tensor!

Kunne du hjælpe mig? Eller 'takkede' du bare af med de point jeg gav dig Ville i al fald blive glad for lidt hjælp.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-05-11 10:45

Hej hefje

når du gar accepteret et svar, er spørgsmålet normalt lukket.

Og umiddelbart ville jeg have givet dig samme svar som transor.

Men du har evt. formuleret dit spørgsmål noget forkert - prøv igen at forklare dit problem lidt mere uddybende!

Kommentar
Fra : hefje

Dato : 05-05-11 17:49

Hej IBM760

Tak for din henvendelse. Hmm... det er første gang jeg er på, så jeg skal vel lige lære det, men jeg havde nok håbet at nogle vidste hvad jeg skulle gå ind i, for at afhjælpe problemet. Hvorfor spurgte han ellers om hvilket program eller pc jeg har? ... Jeg må håbe en anden dukker op Hej så længe.

Hilsen Heidi

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-05-11 17:56

Citat
når jeg logger af, starter den op igen.

Er det virkeligt det du mener?

Når man logger en bruger af, bliver PC'en ikke slukket - du skal derimod lukke for PC'en - der er stor forskel!

Prøv at beskrie dit problem, evt. i et nyt spørgsmål - når et spørgsmål er lukket, kan du ikke forvente at der er nogen der gider at betale med point for at læse det!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-11 17:33

Selv om du skriver logge af , kan det jo være at du mener at du slukker den.

Der er egentlig tre måder at slutte en brugersession på.

Du loger af... så gør systemet klart til at én anden, eller samme kan logge på igen.

du lukker med automatisk genstart..... computeren skriver at den gemmer visse data og først derefte lukker den ned , for umiddelbart derefter at starte op med systemload på en frisk.

du slukker helt...... computeren gemmer visse data inden den lukker helt. Hvis der er gemt indstilling for det vil den alligevel genstarte automatisk.

Hvad er din situation af de tre ??????