/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
saab 9000 2,3 16v
Fra : KAAaC
Vist : 837 gange
200 point
Dato : 04-05-11 21:40

har en Saab 9000 fra 91, som nogle gange går i stå, omdr. tæller går på 0, og motoren stopper, som når nøglen bliver drejet, andre gange når den at komme i gang igen, hvis ikke, skal man ofte vente i 5 til 15 min inden den vil starte igen, det kan ske både i tomgang, men også under kørelsel, både med kold og varm motor, har prøvet at kortslutte stikket til bundstykket i tændningslåsen, men det hjælper heller ikke, når dette sker er der ikke impulser til tændningsmodulet, den kan også finde på at køre på (kænguru-benzin), hvor den nærmest hopper af sted. Venligst Kaaac...

 
 
Kommentar
Fra : Kortoververden


Dato : 04-05-11 22:00

Jeg har haft det samme problem med den samme bil, endda samme årgang. Jeg fik skiftet bundstykket og tændkabler, samt sat et nyt batteri i, hvilken af delene der hjalp ved jeg ikke, men problemet forsvandt

Kommentar
Fra : KAAaC


Dato : 04-05-11 22:07

der er et tændningsmodul på denne her. og ikke tændkabler, modulet sidder direkte på tændrørene, har prøvet at gå uden om bundstykket uden at det har hjulpet, og den mangler heller ikke strøm, venligst Kaaac...

Kommentar
Fra : Kortoververden


Dato : 04-05-11 22:12

Ok. Så husker jeg måske forkert eller også har mekanikeren prøvet at sige det i et sprog han troede jeg forstod

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 04-05-11 22:41

Hvis omdrejningstælleren dør sammen med motoren, tyder det på at tændingsgnisten mangler.
Og så er det en almindelig fejl at taktføleren (ØDP/TDC føleren) er årsagen.
De har præcis en kedelig vane med at blive temperatur følsomme.

Bilen kan køre perfekt 5-15min, hvorefter den går i stå og er umulig at starte.
Først når den har kølet af 15-30 minutter, starter den igen som et mirakel.
Det kan blive helt gyser agtigt, fordi det meget ofte passer med, at bilen går i stå næsten nøjagtig samme sted hver morgen på vej til arbejde.

Taktføleren er en helt almindelig trådviklet spole m/ ganske tynd tråd.
På et eller andet tidspunkt opstår der træthedsbrud i tråden, hvorefter det bliver temperatur afhængigt om de 2 trådender kan nå sammen.

Man kan måle ohm på den, mens man varmer den op i ovn.
På et tidspunkt v/ ca. 60° vil den formentlig afbryde, og så har man med sikkerhed fundet problemet.

Kommentar
Fra : KAAaC


Dato : 06-05-11 00:54

Til Beestone: kan først arbejde med bilen på lørdag, men takker for dit fine svar, og håber på det beste, kommer med mere efter weekenden. Venligst Kaaac...

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste