/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Er min vægtafgift rigtig ?
Fra : foxterrier
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 04-05-11 18:22

Vægtafgift: Varevogne (indreg. efter 25. april 2007)
Jeg købte en brugt fiat Schudo i 2007 den blev indreg i mit navn den 26 april, jeg fik bilen nedvejet til under 2 tons af ca. 2 mdrs. ejerskab, for at spare lidt penge , men så ændre told og skat reglen, så alle der var indreg.på dette tidspunkt skulle betale en større pris igen

Jeg ved ikke om jeg bliver snydt, da bilen som ellers kørte som en invalidevogn blev indreg. Første gang den 25.03.2005,( på gule plader) men fik forbindelse med mit købt ændret status til gul plade bil.Jeg betaler nu den høje pris på 8000 kr. i alt

Vægtafgift: Varevogne (indreg. før 25. april 2007)
Pris: Årlig vægtafgift (benzin) 1.810 kr. Årlig tillæg for privat anvendelse 900 kr.

Tror i jeg kan hænge dem op på den første reg. ?, så jeg ikke skal batale så meget.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-05-11 19:00

Snak dog med skat. Det ved de alt om.

havaii7

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 04-05-11 20:37

Hej foxterrier

Vi har med glædelig besparelse anvendt servicen hos nedennævnte..

Link: https://www.nedvejning.dk/

Måske dette var en løsning for dig også ?

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-05-11 21:17

Altså din bil er som jeg forstår det en årgang 2005/registreret første gang i 2005.

Så skal du se helt bort fra vægtafgiftsregler for biler registreret efter 25/4 2007.

Din bil er en varebil årgang 2005, benyttes til privat formål (altså ikek registreret som firmabil)

Og den koster på benzin og hvis tilladt totalvægt er til og med 2000 kg 1810 + 900 i privatbenyttelsesafgift, altså i alt 2710/år

Og hvis tilladt totalvægt er fra og med 2001 kilo koster den 3140 + 5040 i privatbenyttelsesafgift, altså i alt 8180/år.

Det afhænger altså af hvad der står på registreringsattesten hvad der er tilladt totalvægt, hvor meget du skal betale..

Men selv om bilen skulle står til mere end 2001 kilo, så kan der igen nedvejes biler ældre end 2007 til en tilladt totalvægt på under 2 tons, så det bør du da sørge for at få ordnet.
Henvend dig til nærmeste bilsynssted og hør hvordan