/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
speedbåd
Fra : mitsu2
Vist : 985 gange
10 point
Dato : 17-05-03 19:00

hej jeg vil hører om der er nogen der kan fortælle mig om man skal betale afgift for at hente en speedbåd nede i tyskland da det er betydlig billigere end her hjemme??
mvh henrik

Accepteret svar
Fra : TEAS

Modtaget 10 point
Dato : 17-05-03 23:28

Intet! du har betalt tysk moms.
Der er mange bådsælgere der reklamere med at afhente båden i Flensborg
og betale tysk moms da den er noget lavere end her
mvh
TEAS

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-05-03 01:26

bob bob....den vil jeg gerne have uddybet...man betaler jo osse tysk moms når man køber en bil i tyskland..det er bare hunde dyrt at få den med over grænsen.....

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 18-05-03 03:49

Til skindur og andre der undre sig over tysk moms kontra dansk moms.
Tysk moms er 16% så kan du regne ud hvor meget en FEKS vovo penta koster i tyskland
når prisen er feks 55000Kr inc moms i Danmark det er en klat penge at spare på at køre en tur til Flensborg 4950KR.
Det er varendes frie bevæglighed i EU der gør det.Undtagen sprut cigaretter parfume
mm.Biler i Danmark er speciel. kik. båd og motor fåborg. dieselmotore
kik bådkommisæren i kerteminde. Hurtiggående motorbåd 500000Kr afhentet i Flensborg
Det er ca 45000Kr sparet.Husk kun nye både der er EU godkendte må sælges over landegrænserne i EU.DE gamle på også.
Feks må nye motorbåde på 21`må kun sejle 3 mil fra kysten(godt jeg har en gammel) og
der er også andre begrænsninger .De skrivebords ADMIRALER vil have nummerplader
på alle fritidsbåde små som store.
Steiner kikkert er også biligere kik rundt i de tyske grejhandler
Der kommer ustandselige nye begrænsninger fra den borlige regering og EU.
Stå fast og hold på retten at enhver dansker må sejle og fiske på vores eget hav
Kik på priserne på elektronik mm der er også kroner at sparer.I Flensborg kører
dankortet ligesom herhjemme og de fleste taler dansk.
DE tyskfremstille søkort over danske vande er også
billige dem kan jeg anbefale husk waypunkt listen.
Så en GPS antenne til bærbar pc! tilslutning til ubs stkca 1500Kr.Så det levene søkort i
pcen så har du en gps plotter i farve samt pcen.Det skal anbefales frem for gps plotter
til 6000-13500 med card !!et stort kan koste 3000Kr. UHYRLIGE PRISER.
KØB KUN ELEKTRONIK fra september til hen i januar og tryk ham til 25-40% under prisen
fra sidste år og ikke listepriser dem er der ingen der holder aligevel.
ER DER NOGEN DER VIL SKRIVE LIDT MERE om DE EMNER HER!! JEG VED IKKE ALT OM
DEM.
Jeg vil spørge de sejlere der har handlet!med afhentning i Flensborg komme med deres
erfaringer.
Tak for at du læste indlægget tag en snak på havnen og i klubben om emnet.
Alle ønskes en god sæson 2003.
mvh
TEAS

Kommentar
Fra : mitsu2

Dato : 24-05-03 12:03

tak for svaret
mvh henrik

Godkendelse af svar
Fra : mitsu2

Dato : 24-05-03 12:06

tak for svaret