/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kan vi snart få fred?
Fra : Dulcona
Vist : 1053 gange
100 point
Dato : 02-05-11 14:45

Tillykke til USA. Skønt de fik knaldet den arabiske hund ned. Så mangler vi bare hans halvhjernede assistenter og et par stykker eller 8 mere. Skam de ikke fik ram på Gadaffi. Hvis danske F16 jagere stod for angrebet, så skal de have medaljer i pose og sæk

Trist med hans uskyldige børnebørn, men det er jo forældres ansvar, at sørge for at deres børn er i sikkerhed.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-05-11 14:56

Jeg deler helt dine betragtninger.

At få fred er nok så meget forlangt, man kan måske håbe på en lidt fredeligere verden, især hvis det muslimske folkeoprør fører til en bedre fordeling af rigdommene i de lande (og selvf. helst demokrati).

Men der er en stor risiko for, at der dukker en anden terroristleder op, der bare har siddet og ventet på at Osama skulle dø, så jeg tror ikke at islamistisk terrorisme er slut, desværre.

Men bare det giver en forbedring er det et skridt i den rigtige retning.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-11 15:21

Vi får aldrig Fred...

Efter Osama kommer mindst én af hans mange sønner,
det samme gælder Gadaffi, hvis de får ram på ham...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 02-05-11 15:52

Ja det er desværre nok rigtigt Svend og Vagn, men man kan da leve i håbet

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-05-11 16:03

Osamma war mit dreck geLaden, har altid mindet mig om en Anders And historie, hvor AA ved en fejl, på grund af en myg gik amok med en nedrivningskugle.
Osamma med kvieøjnene havde ikke sine brødres sucses, og af uforklarlige grunde, nærmest som en tvangstanke, havde han set sig sur på tvillingetårnene.
En glimrende forfører af svage sjæle, helrigvis ikke med Hitlers format, ærgerligt at han ikke døde af en banal sygdom.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-05-11 16:04

staveplade: heldigvis

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 02-05-11 16:49

Vil det sige kofoed, at hvis Bin Laden var født på landet i Danmark, så var han blevet strisser fordi han ikke fik gården

Men du kan være mere end 100 % sikker på, at amerikanerne m.fl er ganske tilfreds med at han døde en voldsom død. Det tilfredsstiller retfærdighedsfølelsen. En tilfangetagelse med efterfølgende retssager og appeller ville være et marathon og han ville stå som en levende martyr med muligheder for stadig at kunne kommunikere sit syge budskab ud i verden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-05-11 16:55

Osamas "karriere" som terrorist startede med at bekæmpe russerne i Afghanistan, i øvrigt med støtte fra USA, senere slog USA hånden af ham, og så vendte O våbnene den anden vej. Lidt ligesom jøder og palæstinensere sammen bekæmpede englænderne inden Israel blev oprettet, så røg det samarbejde!

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 02-05-11 17:30

Det er alt sammen rigtigt vagn, men det er historie nu. Vi ser på hvad de laver og har lavet i historisk tid. Sagen Palæstina - Israel er dybt tragisk ,og der har ikke været fred i området siden Saladin i 1187 erobrede Jerusalem fra korsfarerne (Richard Løvehjerte) Den er ikke nem at dele, når både jøder, kristne og muslimer har deres monoteistiske"gudsforbindelse", som oven i købet med visse variationer er den samme, i den by.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-05-11 21:35

Ja, Dulcona, men desværre har historien det med at gentage sig, den der sår vind høster storm.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 02-05-11 21:37

Muslimer er sure over at Bin laden er smidt i havet http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1547572.ece

Og hwa så??? Personligt er jeg da fløjtende ligeglad om de er sure eller ej. I øvrigt tror jeg ikke på at hans lig er smidt i havet. Det siger amerikanerne udelukkende, for ikke at køterens gravsted skal blive et valfartsted for rabiate muslimer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-05-11 21:43

Dulcona

Citat
Skønt de fik knaldet den arabiske hund ned.

Har du set et bevis ???? det har jeg ikke det er kun ord.

Så længe jeg selv kan stå på "Jorden", så tror jeg ikke på fred. I det øjeblik, jeg selv ligger under "Jorden", så har jeg fået fred, men det har andre ikke.

De skulle også i løbet af no time have en DNA-profil på af det var ham, som de nu har smidt i havet !!!!! Jeg tvivler så meget på, at det er rigtigt.

Jeg vil se beviser. Det er ikke nok at vise billeder af blodpletter på et gulv. Blodet kan være fra hvem som helst ..... fra et hvilket som helst hus/værelse.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 02-05-11 23:07

Citat
den der sår vind høster storm
Hvad skal man så for at få sol?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-05-11 05:21

Citat
Hvad skal man så for at få sol?

Flytte sydpå

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-05-11 05:40

Hør nu her ans, Amerikanerne vil ikke sige at de har skudt ham og hans søn hvis det ikke passede tro mig.
Jo de kan udføre en dna test på dem, det vil ikke tage langtid, for de har disse ting med i deres helicoptere.
Desuden var der en svipser i tv2 nyheder, de kom til at vise ham død, med flere skudhuller i hovedet, men man kunne se at det var ham aligevel selvom de havde lukket hans øjne kunne man se at hans venstre øje var væk.
De kom så åbentbart på andre tanker for de holdt helt op med at vise det mere.
alan57

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-05-11 09:37

Hør nu lige her alan57

Citat
Desuden var der en svipser i tv2 nyheder, de kom til at vise ham død, med flere skudhuller i hovedet, men man kunne se at det var ham aligevel selvom de havde lukket hans øjne kunne man se at hans venstre øje var væk.
De kom så åbentbart på andre tanker for de holdt helt op med at vise det mere.
alan57

Du følger vist ikke med i medierne. Det burde du gøre, før du udtaler dig. Det var jo et billede, der var mere end 1 år gammelt og viste en mand, som ikke var Osama Bin Laden. Dette er også blevet beklaget i medierne.

Derfor blev billedet trukket tilbage alan57 klogesen.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-05-11 09:50

De lyver på tv 2, der var ingen tvivl overhovedet, det var bin lardin, det var bare ikke noget vi skulle se, det kaldes selvcensur.
Jeg er ligeglad hvem de prøvede at få det til at være, derfor kom de med en forklaring om at det var en anden.
Der bliver mere og mere censur alle steder i den "frie" presse.
Du kan kun overbevise mig ved en ting og det er at tv2 viser det billede en gang til.
Hr ans jeg vil heller kaldes klogesen, end tåbe tro mig.
alan57

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-11 10:14
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-05-11 11:23

Hvis Osama dukker op på en ny al queida-video, læsende dagens aviser om sin død, og videoen efter ekspertundersøgelser viser sig at være ægte, bliver Obama efter al sandsynlighed ikke genvalgt, går fra den store triumf til en endnu større fiasko!

Så jeg er sikker på, at USA har været meget omhyggelige med DNA mv., før historien blev offentliggjort.

Hvis USA ikke havde konstateret, at det var Osama, havde det bare heddet et raid mod et al queida-tilholdssted, ligesom så mange andre, hvor nogle navnløse terrorister var slået ihjel.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-05-11 13:16

Hej ans, jeg tager det i mig igen, du har ret, men det var en meget mærkligt måde at tv2 gjorde det på det var amartøragtigt af dem, derfor var jeg overbevist om at der var snyd med, det var da godt at der ikke var noget derb blev dækket over.
Mange tak for linket.
Og til vagnr bare roligt der vil komme flere videoer med bin larding som han har lavet i forvejen, for sådan et menneske er han, han vil ikke glemmes husk det.
Og når de siger at han er død så er han sku død tro mig, de har taget dna af alle dem der opholdt sig i huset, hvorefter de har taget alle de papir osv de kunne finde derefter har de på vej ud sat huset i brand.
Jeg tror heller ikke at de har smidt ham i havet, han er taget med tilbage til USA.
Nu har de jaget manden i 10år og så smider de sku ikke bare liget ud over havet.
alan57

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-05-11 20:43

Det var ærgerligt, de smed ham i havet. Han skulle have været gennem en kødhakker og brugt som svinefoder.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 03-05-11 22:35

Citat
Han skulle have været gennem en kødhakker og brugt som svinefoder.
Hvad har du imod svin??

Det var forbavsende hurtigt amerikanerne fik lavet den DNA profil Tager det ikke normalt 3 - 5 dage...når det skal gå hurtigt. Men okay...de har måske en nyere metode

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-05-11 22:46
Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-05-11 00:05

Citat
Jeg vil se beviser. Det er ikke nok at vise billeder af blodpletter på et gulv. Blodet kan være fra hvem som helst ..... fra et hvilket som helst hus/værelse.

Jah nemlig.

Og læg lige mærke til, at de videoklip der vises indendøre i det hus hvor "Osama øjensynligt blev dræbt"..de vinduer er ovale/runde i hjørnerne, typisk siddende tre vinduer tæt sammen i hvert rum.
Men sådan nogen vinduer ses sgu ikke udvendigt fra på det hus der har været afbildet som værende "Osamas luksusskjul".

Men selv hvis det viser sig, at han er død, så er det bare SÅ naivt, at tro det ændrer noget til det bedre i forb. med terror.
Tværtimod. For det første er der afløsere og for det andet har muslimerne nu rigelige grunde til hævntogter

Citat
Han skulle have været gennem en kødhakker og brugt som svinefoder.

Altså, man kaster da ikke perk.....øøøøøhh.hosthost..nårh nej, perLer for svin

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-05-11 00:54

Hej hjkofoed det med at give dyr Osarma Bin Larding som foder vil gå helt galt, han vil bare give dem svinegalskab og andre søde ting.
Og dova tro mig han er død og der vil komme hævnactioner fra disse mennesker og for min skyld kan de bare gå igang med at springer en helt masse igang.
alan57

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-05-11 14:19

Sjovt nok sagde min væne viv noget lignende:
"Hvad har de stakkels grise gjort dig" og "så ville jeg ikke mere spise flæskesteg"

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 13-05-11 14:13

Det vil nok give en masse støj i kapellet, men man fristes til at håbe at USA, eller for den sags skyld hvem som helst, likviderede de resterende diktatorer i det arabiske område, så de fik samme tur som Bin Laden. Men den går nok ikke og giver helt sikkert en masse ballade i regionen.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-05-11 16:25

Med hensyn til at der ikke var tid nok til at lave en dna anelyse af gutten, så tager det ikke lang tid.
Grunden til at det normalt tager længer tid, er at det er alt for dyrt at lave en af gangen derfor laver de mange af gangen.
Her får eksperterne hans dna når de kommer tilbage til hangarskibet og de fortager så prøven og samligner den med nogle prøver de har fra hans familie eks hans brøder og derfor får de svaret så hurtigt.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : Dulcona

Dato : 25-05-11 03:42

Tak for svaret ans.