/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Montebello
Fra : FrejaFlop
Vist : 1373 gange
50 point
Dato : 01-05-11 18:56

Hej Kandu
Efter et par knæoperationer vil jeg ansøge om at komme en tur til MonteBello, Malaga. Men på hjemmesiden synes jeg det ser ud til at man kun kan komme afsted i en 3-ugers periode - er det sandt? Kan man ikke ansøge om en uge eller to? Hvem har erfaring om dette?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-11 19:37

Hvis du bliver visiteret til at komme til Montebello, så er det 3 uger.

Men du har vel selv læst "reglerne"

http://www.frederikssundhospital.dk/menu/Afdelinger/Montebello+Afdeling+for+genoptraining/

Det er jo ikke ferie, men genoptræning hver dag, og det kan ikke klares på en uge.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 02-05-11 09:55

Jeg blev selv tilbudt et ophold samme sted, men afslog.
men mit tilbud var på 14 dage, men om der er blevet lavet om på tingene kan jeg ikke sige,
Men jeg kan fortælle dig en del.
Du skal selv betale for rejsen ned og retur, og da det er på et alm. rutefly ved jeg ikke hvad det koster, men her kan du søge på flyrejser og se hvad der dukker op.
Men et selskab som Norvigan, her skal du være opmærksom på ekstraudgifter i form af mange tillæg.
Hvis du ikke har fået en oversigt over dagen fra Montebello, så forpligter du dig til at følge deres optræningsprogram, og det er ikke ferie.
Jeg har selv fået 4 knæoperationer, og har selv klaret optræningen, for det er blot at bruge benene i den udstrækning det er muligt for dig, men du må ikke overanstrenge / overtræne, da det kan give bagslag.
Så prøv at spørge din læge om han kan henvise dig til evt. 14 dage. Men ellers er du velkommen til at kontakte mig på aglundquist@hotmail.com

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 02-05-11 10:03

Lige en ting mere, de modtager dig først efter 6 uger fra operationen, og på det tidspunkt har jeg ikke haft behov for genoptræning, da jeg på det tidspunkt var ret velfungerende.