/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke sende mail i Outloock Express
Fra : tadeo
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 17-05-03 17:37

Jeg stiller dette spørgsmål, da jeg som support for min søster, har fået dette problem på hendes komputer, det har jeg ikke på min egen.
I de tilfælde jeg har haft det, da slettede jeg kontoen, og lagde den ind igen, så funkede det. Det funker bare ikke i dette tilfælde.
Styresystemet er Win 2000 Pro, jeg har talt med supporten fra internetudbyderen der foreslår, at slette alle konti, helt i bund, da der kunne skjule sig filer eller fragmenter fra tidligere udbydere, på Hd´n.
Hvordan går man i dybden i Win 2000, og får renset alle tidligere password fra ?
Min søster kan modtage mail, men som sagt ikke sende, hvorfor ikke ???

Mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-05-03 17:43

umiddelbart er det :
klik på funktioner i outlook og der efter på konto (engelsk tools-accont)
find fanen konto - (mail)
her kan du slette alt,men osse rediger klik på din konto,vælg egenskaber
derpå under egenskaber vælg servere og i udgående skal der stå hvis det er f.eks tiscali
smtp.tiscali.dk
eller skriv hvilken udbyder du har...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-05-03 17:51

nu skriver du jo ikke noget om det er outlook eller outlook express eller ?????
men slet nu alle de konti under alle / post
og så genstart maskinen
og så åbner du outlook express ( fordi den er nemmest at sætte op , du kan altid exporter )
og så sætter du den korekt op med de de rigtige pop3 og smtp
og når du så har sat den op og det virker så vil jeg forslå at du klikker på exporter så smid den på en disk
or så skal du bare importer igen istedtfor at side der og skrive alt muligt
og da u kan modtage så virker pop3 men ikke smtp (sende)
tdc= mail.dk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-05-03 17:57

ja det er osse en god mulighed at slette alt for så kører visaren automatisk ved næste genstart...
ps...det stå i overskriften hvad det er....

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-05-03 18:11

Hvis du har mistanke om at der ligger gamle rester af programmer o.s.v. tilbage, kan du med fordel prøve at rense med dette program:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml

Det lister op hvad der er og så kan du selv bestemme hvad der skal væk.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-05-03 20:53

Først "technet", læs spørgsmålet, så ser du det er Outloock Express, hele den procedure du anbefaler har jeg gjort, samme resultat.
Til "xou", jeg har gennemgået de ting du foreslår, både pop3 og smtp er sat rigtigt op, det gælder også genstart efter sletning, samme resultat.
Jeg vil prøve det forslag som "catbody" , at rense med det program der foreslås, det bli´r nu først i morgen, da det ikke er min egen PC. det handler om, så foreløbig tak, jeg vender tilbage!!!

Mvh
Tadeo

Accepteret svar
Fra : anderumpen

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-03 21:28

Hej Tadeo

Den internetudbyder du har snakket med fatter da ikke en pind.

Først ville jeg prøve med et andet email program, netscape eller opera, for at se om det lokalt er maskineriet, det er galt med.

Hvis det virker heller ikke virker med nogle af disse mail programmer, ville jeg undersøge om det er tcp/ip protokollen det er galt med.

Du reinstallerer simpelthen netværkskortet inklusiv protokol og det hele. På window sw98 kan du ikke det og må som regel køre en ny installation oveni. Dette kan også være nødvendigt på win 2000 før den funker.

Og det nytter IKKE med at rydde op i registreringsbasen, da den fejl du oplever intet har med registreringsbasen at gøre, men derimod med tcp/ip protokollen og de lag, som den skal kommunikere med via OSI modellen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-05-03 10:28

hej !
go kommanetar fra anderumpen
1.bruger du xp så skriv i kør i menuen start:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
kopier testen,sæt i kør-fin xp cdrom
eller se hvordan den reperesers her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;293907
2.indstaller netscape
http://www.netscape.com/
start-programmer-tilbehør-kommunication-netværksforbindelse
højre klik på din,og vælg egenskaber-noter det ned der er i og slet alt igenstart,indstaller igen-genstart
lidt hjælp til anderumpen svar....*****

Kommentar
Fra : sym

Dato : 18-05-03 15:00

hej
Det kunne måske være dit antivirus-program.
Jeg havde det problem at godt nok ringede pc-en op til internetudbyderen, men den afbrød igen inden at virus-programmet var færdig med at scanne den udgående post

Hilsen sym

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 19-05-03 15:18

Tak for svaret anderumpen.

Det funker nu, jeg geninstallerede win 2000, men jeg fjernede også netkortet, og kørte det ind igen.

Lige et lille suk over besvarelser som helhed her på kandu, det sker temmelig ofte, at når der stilles spørgsmål, glemmer den/de der svarer
desværre, at nærlæse overskriften på spørgsmål og andre oplysninger der kan ha´ interesse for besvarelsen, okay det er heller ikke alle spørgere der oplyser ret meget, der måske kan hjælpe med svar.

Mvh.

Tadeo