/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
regler for førtidspensionister
Fra : rumleskaft2
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 01-05-11 12:17

hvordan er reglerne hvis man er førtidspensionist og lejer værelse ud til et voksen familiemedlem?

forbliver boligstøtten uændret eller stiger den ? bliver beregnet ud fra 65kw boligen er 95?
familiemedlemmet er på bistand stiller spørgsmålet da jeg selv blev trukket ved udlejning og for at vide at der er forskel på om man er på bistand eller førtidspensionist for der skulle man få mere boligtilskud ?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 01-05-11 13:20

Hej rumleskaft2 du vil blive trukket i din løn, hvis han betaler husleje til dig.
I kan jo aftale et beløb som han så betaler til dig under bordet, så vil ingen fatte mistanke.
Men du skal passe på at INGEN høre om det, for så får i besøg.
alan57

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-11 13:42

Spørg kommunen, som er den eneste, der kan give et konkret svar på spørgsmålet.

"Boligstøtten" er jo afhængig af antal beboere, indkomst og areal af lejligheden.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-05-11 17:00

hvis du lejer ud til en der skal have sin folkeregisteradresse stående hos dig, bliver det regnet som en indtægt og så mister du din boligsikring.
men det er vel heller ikke urimeligt. du forøger jo din indtægt ved udlejningen.

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 02-05-11 22:37

spørger ikke på mine egne vegne er hvordan regler er for en som er førtidspensionist ?

der lejer ud til et familemedlem over 18 ? har ikke kunnet finde svaret ? de svar jeg har fået

her har intet med mit spørgsmål at gøre

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-05-11 06:00

Hej rumleskaft2 du vil blive trukket i boligstøtten og hvis du får pension vil du også miste penge da du ikke mere er enlig, men hvor meget det bliver alt i alt, ved jeg ikke.
alan57

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 03-05-11 10:41

tak alan57 så fik jeg bekræftigede det for fik at vide at der var andre regler når man er førtidspensionist trækker de ikke noget men det kunne jeg ikke få til at stemme for må jo gælde de samme regler uanset hvad man bliver forsørget af rumleskaft